Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Besökte Pontus vid 11 tiden idag. Incheckningen gick smidigt dock helt smockfullt (tror jag aldrig har sett det så fullt). Det fanns på sin höjd 4 platser kvar. Det tog sedan lite tid att få beställa men maten kom inom rimligt tid.

Det var första gången jag kände att jag behöver lämna loungen direkt efter pga hur fullt det var och att det inte kändes någon lugn och ro.

Besökte Pontus vid 11 tiden idag. Incheckningen gick smidigt dock helt smockfullt (tror jag aldrig har sett det så fullt). Det fanns på sin höjd 4 platser kvar. Det tog sedan lite tid att få beställa men maten kom inom rimligt tid.

Det var första gången jag kände att jag behöver lämna loungen direkt efter pga hur fullt det var och att det inte kändes någon lugn och ro.
Loungen borde helt klart utöka antalet sittplatser, ta av restaurangdelen. Är ju nästan aldrig någon som sitter och äter där medans loungen ofta är full, eller nära inpå.

Loungen borde helt klart utöka antalet sittplatser, ta av restaurangdelen.
Så var det imorse! Hela ”restaurangdelen” var nu omgjord till ”loungeyta”. Lena, som alltid är lika charmig och trevlig - trots att de hade massor att göra och gäster i kö - nämnde att ”det var det bästa dem gjort”. Nu gick det mycket snabbare att få in gäster på sittplatser.

Så var det imorse! Hela ”restaurangdelen” var nu omgjord till ”loungeyta”. Lena, som alltid är lika charmig och trevlig - trots att de hade massor att göra och gäster i kö - nämnde att ”det var det bästa dem gjort”. Nu gick det mycket snabbare att få in gäster på sittplatser.

Knappast någon loungekänsla! Tänker de kunde plockat ner väggen till Centurion istället.

Dock får de väl ändra om möbleringen nu igen med nya restriktioner. Verkligen inget fan av sardinmöbleringen de har i vanliga fall. Den covidanpassade var bättre.

Runt klockan 14 idag gick kön ända till där Monstro börjar, en i personalen uppskattade kötiden till 45 minuter.

Jag som bara skulle ta en lounge to go-sallad fick veta att det är kön som gäller där med... Aldrig varit mer lockad att bara rycka åt mig en sallad, när de ligger där helt öppet i kylen. Som tur var gick Lena förbi, som lät mig ta en sallad utan registrering då de var gravt underbemannade.

Toppen