Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Men hur kommer det sig att det är så fullt så ofta? Vad jag kan minnas var det aldrig (nästan i alla fall) så fullt pre Corona.

Eller så har Amex sålt enormt många platinum.

Hade jag haft Centurion hade jag blivit rätt sur över det. Snacka om urvattnat.

Det var fullt ofta även innan covid. Och de hade samma personalproblem då som de försöker skylla på covid för nu. Det är dålig management och får de inte folk som söker och vill jobba där, så betalar de antagligen för dåligt.

Det kommer ju inte bli bättre när även guldkorten får äta där.
 
Hade jag haft Centurion hade jag blivit rätt sur över det. Snacka om urvattnat.

Det var fullt ofta även innan covid. Och de hade samma personalproblem då som de försöker skylla på covid för nu. Det är dålig management och får de inte folk som söker och vill jobba där, så betalar de antagligen för dåligt.

Det kommer ju inte bli bättre när även guldkorten får äta där.
Dessutom kan man ju vända på det: "per-gång-betalande" gäster (som undertecknad vid några famösa tillfällen tidigare recenserat här) på restaurangen (oklart hur många det är som vill pröjsa 446 kr för 180g oxfilé) dras ju med i detta haveri. Service är trots allt det jag inte haft synpunkter på men om halva loungen ska äta i restaurangdelen så lutar det ju åt att de inte klarar av att hålla den s.k. tidsgarantin. To be continued.
 
Dessutom kan man ju vända på det: "per-gång-betalande" gäster (som undertecknad vid några famösa tillfällen tidigare recenserat här) på restaurangen (oklart hur många det är som vill pröjsa 446 kr för 180g oxfilé) dras ju med i detta haveri. Service är trots allt det jag inte haft synpunkter på men om halva loungen ska äta i restaurangdelen så lutar det ju åt att de inte klarar av att hålla den s.k. tidsgarantin. To be continued.
Det är väl kanske där skon klämmer för herr Pontus? Caset för att driva en bättre flygplatslounge är rätt annorlunda mot att driva en premiumrestaurang på en redan dyr flygplats. Om det då krävs synergier mellan de två verksamheterna för att få kalkylen att gå ihop så blir det tufft framöver.

Jag skulle inte bli förvånad om vi om ett år ser att det enda som är kvar är loungen, och att det är amex själva som frontar den. Antalet kortinnehavare verkar ju inte vara ett problem.
 
Det är väl kanske där skon klämmer för herr Pontus? Caset för att driva en bättre flygplatslounge är rätt annorlunda mot att driva en premiumrestaurang på en redan dyr flygplats. Om det då krävs synergier mellan de två verksamheterna för att få kalkylen att gå ihop så blir det tufft framöver.

Jag skulle inte bli förvånad om vi om ett år ser att det enda som är kvar är loungen, och att det är amex själva som frontar den. Antalet kortinnehavare verkar ju inte vara ett problem.
Det är ju väldigt sällan jag varit på Pontus och det varit mer än 1 eller 2 absolut max 3 bord med betalande gäster i resturangdelen.
 
Toppen