Senaste nytt

Telefonnummer till AMEX?

IMOHO tycker man dock kan säga till Johannes försvar att Amex inte direkt gjort det tydligt och lättillgängligt med telefonnummer på hemsidan. Tog mig 5 min att hitta det idag. Visserligen kan jag anklagas för att vara trög, men de försöker verkligen göra sitt bästa för att man inte ska ringa dem.

Söker man "kontakta Amex" på google så är första träffen sidan till alla nummer.

Även @Mattias Holmén har visat tydligt hur enkelt det är genom att skriva "Amex kundtjänst"

Om man kunde dela en video här så hade jag även spelat in förfarandet, men här kommer en guide i bildformat ;)

Visa bifogad bild 124172

Visa bifogad bild 124173

Så nej - håller inte med om att "de gör sitt bästa för att man inte ska ringa dem". Nummer osv finns även i appen, som de kontinuerligt uppmanar alla kunder att ladda ner.

Så gör "alla" företag då supporten blir extremt mycket billigare via andra kanaler. Ett samtal är helt klart dyraste sättet att kommunicera, även om det är nödvändigt ibland.
För den servicen betalar vi ändå rätt bra. Att de vill minimera sina utgifter är lika logiskt som att jag vill maximera min nytta av det jag betalar för.

IMOHO tycker man dock kan säga till Johannes försvar att Amex inte direkt gjort det tydligt och lättillgängligt med telefonnummer på hemsidan. Tog mig 5 min att hitta det idag. Visserligen kan jag anklagas för att vara trög, men de försöker verkligen göra sitt bästa för att man inte ska ringa dem.
Jag vet, jag har haft problem tidigare. Sen när jag hittar den så tänker jag alltid ja men självklart. I mitt huvud har jag att man kunde klicka på knappen uppe till höger och då kom även telnr upp. Men det var på den goda tiden.

De flesta vill naturligtvis inte att man ringer. Jag förstår det men nu hade jag råkat spärra ut mig så var tvungen att ringa för att komma in igen.

Tackar alla för hjälpen.

Toppen