Senaste nytt

Telefonnummer till AMEX?

Johanna

Medlem
Någon som kan hjälpa mig med telefonnumret till Amex Elite?
jag har letat i en evighet på deras sida och hittar inget telefonnummer utan dit jag kan spärra kortet.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Någon som kan hjälpa mig med telefonnumret till Amex Elite?
jag har letat i en evighet på deras sida och hittar inget telefonnummer utan dit jag kan spärra kortet.

Om man kunde dela en video här så hade jag även spelat in förfarandet, men här kommer en guide i bildformat ;)

17FC3784-A8D1-4EB9-BB59-9D0E19400FD0.jpeg


A1992D78-D162-4E4E-8049-61E37051C679.jpeg
 

Berglund

Medlem
Numret till kundservice står även på baksidan av kortet
Jovisst men om man vill ringa in för att spärra kortet tänker i alla fall jag att man troligast har blivit av med det fysiska kortet:
jag kan spärra kortet.

Däremot fascineras jag alltid över att folk inte lägger in de här spärrnummerna direkt när man får ett kort. Det är i fredstid som man bäst förbereder sig för krig!
 

bvs

Medlem
Jovisst men om man vill ringa in för att spärra kortet tänker i alla fall jag att man troligast har blivit av med det fysiska kortet:

Eftersom meningen var lite konstigt skriven så fattade jag som att hon bara hittade spärrnumret och inte till kundtjänst :)

Det går också att spärra direkt från chatten om man inte till ringa. Kan vara vara bra att veta om man inte vill ringa när man är utomlands tex.
 
Jovisst men om man vill ringa in för att spärra kortet tänker i alla fall jag att man troligast har blivit av med det fysiska kortet:


Däremot fascineras jag alltid över att folk inte lägger in de här spärrnummerna direkt när man får ett kort. Det är i fredstid som man bäst förbereder sig för krig!
Möjligtvis för att den första länken man får om man googlar "american express spärra" leder till:
Screenshot 2021-12-06 at 12.53.26.png
 

Sir Lemon

Medlem
IMOHO tycker man dock kan säga till Johannes försvar att Amex inte direkt gjort det tydligt och lättillgängligt med telefonnummer på hemsidan. Tog mig 5 min att hitta det idag. Visserligen kan jag anklagas för att vara trög, men de försöker verkligen göra sitt bästa för att man inte ska ringa dem.
 

palmen

Moderator
IMOHO tycker man dock kan säga till Johannes försvar att Amex inte direkt gjort det tydligt och lättillgängligt med telefonnummer på hemsidan. Tog mig 5 min att hitta det idag. Visserligen kan jag anklagas för att vara trög, men de försöker verkligen göra sitt bästa för att man inte ska ringa dem.
Så gör "alla" företag då supporten blir extremt mycket billigare via andra kanaler. Ett samtal är helt klart dyraste sättet att kommunicera, även om det är nödvändigt ibland.
 
Toppen