Senaste nytt

Hälsodeklaration Mexiko?

Någon som vet om dom kontrollerar att det man fyllt i i hälsodeklarationen är korrekt ifyllt? Tänker på frågorna kring covid. Jag har en nära familjemedlem som precis fått bekräftat covid och vi åker om 9 dagar, men jag är negativ, hen ska självklart inte åka med på resan. Såg att ena frågan var ”har du eller någon av dina medresenärer fått positivt covid 19 senaste 14 dagarna”

tänker då om man svarar ”Nej”, om dom på nått vis kan kolla upp om svaret är korrekt? För egentligen ljuger man ju…

Nej, så är det, tänker mer på att man faktiskt varit nära en person som haft covid inom 14 dagars intervallet som dom anger på hälsodeklarationen. Tänker om det skulle kunna vara något som hindrar en från att resa in i landet eller liknande. Förhoppningsvis är det lugnt men man blir ju lite orolig

Nej, så är det, tänker mer på att man faktiskt varit nära en person som haft covid inom 14 dagars intervallet som dom anger på hälsodeklarationen. Tänker om det skulle kunna vara något som hindrar en från att resa in i landet eller liknande. Förhoppningsvis är det lugnt men man blir ju lite orolig

Tänk så här, vill du fastna i en lögn och behöva möta mexikanska rättsväsendet?

Fast så länge frågan inte är stipulerad som har du eller någon familjemedlem (eller närstående).... Så är det ju ingen lögn.

Uppdatera gärna hur det gick på för hemresan när det är dags :)

Ok. På flygplatsen nu. De är noga med Helth Form på utresa. Man kan fylla i på plats. Jag fyllde i online innan och som många andra hade jag problem med min födelsedag. Det enda som verkade funka var endast 2 siffror så jag tog min dag (13) vilket funkade fint.

Toppen