Senaste nytt

Dubbla status miles på Lufthansa under 2021 för de som redan har status

Hafermann

Medlem
Gällande statuspoäng från Resurskortet.

Jag har haft kortet länge, men inte haft status hos M&M då jag prioriterat SAS. Nu har jag dock uppnått Frequent Traveler och undrar hur det funkar. Kommer jag automatiskt få statusmiles eller behöver jag anmäla via någon länk?
 

Ping

Medlem
Tycker Lufthansa har ett löjligt dåligt erbjudande att återkvalificera sig. Vi yngre som inte är färdigvaccinerade förrän sista kvartalet har alltså 3-4 månader på att fylla på resor som man gör under 12 månader :confused:. Klart som attans man förstår att LH gruppen går på knäna, men vill man ha tillbaka lojala statuskunderna ens?

Delar bara med mig av min frustration o_O. Vill helst vara färdigvaccinerad innan jag reser.
 

Senator

Moderator
Tycker Lufthansa har ett löjligt dåligt erbjudande att återkvalificera sig. Vi yngre som inte är färdigvaccinerade förrän sista kvartalet har alltså 3-4 månader på att fylla på resor som man gör under 12 månader :confused:. Klart som attans man förstår att LH gruppen går på knäna, men vill man ha tillbaka lojala statuskunderna ens?

Delar bara med mig av min frustration o_O. Vill helst vara färdigvaccinerad innan jag reser.
Det stämmer inte helt. Det är dubbla statusmiles ut året. Alla ResursBank miles gäller. Så det är i så fall 50% på tre månader som gäller OM du inte har kortet.

Min första resa är nästa vecka i Z-klass med 4 segment. Jag har redan 30.000 miles från kortet. Inom Europa behöver jag nog bara 3 x 4 segment D-klass för att behålla status. Det kan jag tycka är en mininivå för att behålla. Jag är nu fullvaccinerat men inte två veckor. Jag förstår din oro, jag gjorde inga resor innan en dos. Men jag kan tycka nuvarande upplägg är ganska så generöst.
 

Berglund

Medlem
Tycker Lufthansa har ett löjligt dåligt erbjudande att återkvalificera sig. Vi yngre som inte är färdigvaccinerade förrän sista kvartalet har alltså 3-4 månader på att fylla på resor som man gör under 12 månader :confused:. Klart som attans man förstår att LH gruppen går på knäna, men vill man ha tillbaka lojala statuskunderna ens?

Delar bara med mig av min frustration o_O. Vill helst vara färdigvaccinerad innan jag reser.
Fast Lufthansa är ett globalt företag. De kan omöjligtvis ta hänsyn till när åldersgrupp si-och-så blev vaccinerade eller inte i alla olika och omöjliga regioner över hela Europa/världen?! Nu gör Lufthansa i alla fall något genom att erbjuda dubbla status miles, alternativet hade kanske varit att inte göra något alls? Det är ingen av gud given rättighet att få behålla sitt statuskort, hela poängen är ju att inte alla ska ha det.
 

Hafermann

Medlem
Tycker Lufthansa har ett löjligt dåligt erbjudande att återkvalificera sig. Vi yngre som inte är färdigvaccinerade förrän sista kvartalet har alltså 3-4 månader på att fylla på resor som man gör under 12 månader :confused:. Klart som attans man förstår att LH gruppen går på knäna, men vill man ha tillbaka lojala statuskunderna ens?

Delar bara med mig av min frustration o_O. Vill helst vara färdigvaccinerad innan jag reser.
För LH är det viktigare att fylla sina plan än ändamålet att alla ska behålla sin status. Och de har haft fulla plan på många destinationer ett antal månader nu.
 

Tjaeng

Medlem
Uppnår FTL från scratch nu i dagarna, ansökte om Resurs-kortet igår. Har jag förstått det rätt som att jag kan få 30k status miles (5k gratis och 25k från 125k spend under resten av året)? Behöver jag göra något för att få dessa iom att jag verkar bli FTL efter att jag ansökt om kortet?
 

Senator

Moderator
Uppnår FTL från scratch nu i dagarna, ansökte om Resurs-kortet igår. Har jag förstått det rätt som att jag kan få 30k status miles (5k gratis och 25k från 125k spend under resten av året)? Behöver jag göra något för att få dessa iom att jag verkar bli FTL efter att jag ansökt om kortet?

Jag tror att detta gäller enbart de av oss som redan hade status innan året började. Jag skulle läsa den lilla texten om du kan hitta det. Jag vet inte om det kan appliceras på nya statusmedlemmar.
 

Renato

Medlem
Vad jag förstår är det bara de som har statusen Frequent Traveler eller högre som får statuspoäng från kreditkort. Jag har nämligen inte fått några.

Jag är sugen på m&m kortet via resurs bank. Sen är jag inte Frequent Traveler. Hur bör jag tänka?
Ska jag bli det först, eller finns det någon aktiv värvnings länk? Tack.
 
Toppen