Senaste nytt

Dubbla status miles på Lufthansa under 2021 för de som redan har status

marbe166

Medlem
Förra veckan kom de 5000 statusmilesen för kortinnehavet, och idag trillade statusmiles för kreditkortsräkningarna i januari, februari och mars in. I mitt fall blev det antalet awardmiles x4, normalt sett får man 1 awardmile per 2 EUR, och M&M har gjort det lätt för sig genom att bara multiplicera antalet givna awardmiles med 4. Kortbonusen beräknas på de kreditkortsräkningar som ställs ut under 2021, vilket inte är samma sak som transaktioner gjorda 1 jan-31 dec. I mitt fall, som har brytdag den 14:e, så blir det statuspoäng på köp gjorda ca 13 dec 2020 - ca 12 dec 2021.
 

Senator

Moderator
Är det dig själv i tredje person eller statusnivån du syftar till här? ;-)

Nej du, jag använder ingen "Royal We" för att prata om mig själv i tredjeperson ;)

Förra veckan kom de 5000 statusmilesen för kortinnehavet, och idag trillade statusmiles för kreditkortsräkningarna i januari, februari och mars in. I mitt fall blev det antalet awardmiles x4, normalt sett får man 1 awardmile per 2 EUR, och M&M har gjort det lätt för sig genom att bara multiplicera antalet givna awardmiles med 4. Kortbonusen beräknas på de kreditkortsräkningar som ställs ut under 2021, vilket inte är samma sak som transaktioner gjorda 1 jan-31 dec. I mitt fall, som har brytdag den 14:e, så blir det statuspoäng på köp gjorda ca 13 dec 2020 - ca 12 dec 2021.

Tack för uppdateringen, här händer det grejer. 11.077 status miles så långt i år.
 

marbe166

Medlem
Sådär, 4 intra EU-flighter i Economy behövdes 2021 för att förlänga mitt FTL, tack vare full nyttjande av 30k statusmiles på kreditkortet, dubbla statusmiles på flighter och kampanjen om 2k extra statusmiles om man flyger två intra EU-flighter under sommaren. Danke schön!

Geschafft.JPG
 

Senator

Moderator
Vilket kort ger M&M status poäng i Sverige nuförtiden?

Det finns bara ett kort i Sverige och det utfärdas av Resurs Bank. Det ger normalt inte statuspoäng men under 2021 så får man statuspoäng. Jag har inte läst det finstilta om du behövde redan vara kund både hos M&M och Resurs Bank sedan tidigare eller om det går att hoppa på nu.
 
Det finns bara ett kort i Sverige och det utfärdas av Resurs Bank. Det ger normalt inte statuspoäng men under 2021 så får man statuspoäng. Jag har inte läst det finstilta om du behövde redan vara kund både hos M&M och Resurs Bank sedan tidigare eller om det går att hoppa på nu.
Vad jag förstår är det bara de som har statusen Frequent Traveler eller högre som får statuspoäng från kreditkort. Jag har nämligen inte fått några.
 
Toppen