Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Noen som kjenner til om "Recovery certificate" på EU-koronapasset er god nok dokumentasjon, eller må man ha skriv fra lege i tillegg?

Flög LH via Frankfurt till Philadelphia häromdagen. Dokumenten gick smidigt att ladda upp och sedan var det aldrig någon som var intresserad av att se på dom igen, inte ens i immigration. LH s service var extremt nerskalad, snabbt ut med mat och dryck och sedan såg man inte röken av dom förrän en snabb service innan landning. Munskydd på i 14 timmar känns bakom öronen kan jag säga …
Tips om man har overear hörlurar att hänga fast munskyddet på hörluren istället för bakom örat.

SAS Travel Center (uppladdning av dokument) inte möjligt att använda från CPH tydligen. Kommer jag som reser med carryon endast behöva mecka en massa redan på ARN eller blir det först när jag lämnsr passkontrollen på CPH som jag behöver plocka fram arkivskåpet och langa över Test, CDC-dokument och covidpass?

SAS Travel Center (uppladdning av dokument) inte möjligt att använda från CPH tydligen. Kommer jag som reser med carryon endast behöva mecka en massa redan på ARN eller blir det först när jag lämnsr passkontrollen på CPH som jag behöver plocka fram arkivskåpet och langa över Test, CDC-dokument och covidpass?
Det kommer definitivt kontrollera cdc i Köpenhamn, vad som kontrolleras i Stockholm beror på checkin agentens form, någonstans mellan allt och inget typ.

Senast jag flög (10/11) kollade de allt i Göteborg, det enda jag behövde langa över i Köpenhamn var CDC-dokumentet.

Noen som kjenner til om "Recovery certificate" på EU-koronapasset er god nok dokumentasjon, eller må man ha skriv fra lege i tillegg?
Man måste också ha ett brev - "A letter from a licensed healthcare provider or public health official stating that the passenger has been cleared for travel (Documentation of Recovery)." Vi har flugit med SAS och Swiss och båda flygbolag hade det som krav - positiv test och brev.

Flyger till LAX via FRA i veckan med Lufthansa i C. Läst en del om avskalad service vilket jag inte hoppas blir alltför märkbart. Har förstått det som att det inte behövs någon speciellt dokumentation för mellanlandning i Tysklanf annat än vad USA kräver för inresa.

Vad gäller för mellanlandning i USA på hemresan? Ska vara borta en vecka i Kanada med mellanlandning i USA både bort och hem

Behöver jag testa mig där borta för att kunna resa hem?

Vad gäller för mellanlandning i USA på hemresan? Ska vara borta en vecka i Kanada med mellanlandning i USA både bort och hem

Behöver jag testa mig där borta för att kunna resa hem?

Så här skriver Lufthansa

upload_2021-11-23_14-55-32.png

Toppen