Senaste nytt

Business till Florida jul/nyår

På de flesta bolag kan man ringa in och länka ihop PNRs. Har gjort så på tex BA och AA några gånger när min fru bokat några dagar senare

vilka datum planerar du att åka så vi kan se bokningsklasser i expertflyer ? Risken är att det bara finns 2 plaster kvar i billigaste business.

Fördel att boka 2 platser först är om den 3:e sedan blir billigare.
Du kan utgå från att biljett nummer tre inte kommer att bli billigare.

Flygbolaget vill inte rea ut alla platserna, ju mer uppbokat planet blir - desto dyrare brukar de återstående platserna också bli. Det finns säkert bara två billiga biljetter kvar på den flighten du tittar på, när du lägger till en tredje person bokas ni alla i en högre och oftast därmed dyrare bokningsklass.

Det finns förvisso en teoretisk möjlighet att den tredje biljetten skulle sjunka i pris om du väntar lite, men om det fortfarande gäller er resa kring jul/nyår är det betydligt mycket mer troligt att priset går upp.

Det finns också en teoretisk möjlighet att om de två tillgängliga platsena till lägsta pris köps så dyker 2 nya upp till samma pris. Det är inte det mest sannolika scenariot, men jag bara nämner det eftersom det inte är helt uppenbart hur tillgänglighet fungerar.

Den är nämligen rätt dynamiskt. Om expertflyer tex visar 2 tillgängliga i en prisklass, betyder det bara att flygbolaget just nu bara tänker sälja max 2 säten i den klassen. Köper du en av de två betyder det inte att det därefter finns en kvar i klassen, eftersom den utvärderas efter varje köp och tillgängligheten i varje prisklass räknas om.

Vad man lär sig av detta är att man inte egentligen kan veta - och det är hela grejen. Flygbolagen berättar bara exakt vad de är villiga att sälja i denna sekund och förbehåller sig rätten att i nästa sekund erbjuda något helt annat.

Jag har kollat både i Expertflyer och på Finnairs hemsida och hittar inga direktflyg ARN-MIA-ARN de dagarna!
Ja hittade direktflyg i någon sökmotor, men inte överallt.
Kan du se i ExpertFlyer?

Ja, det var ju där jag tittade! Enligt Finnair själva flyger de direkt Stockholm-Miami t o m 21 april.

Jag skulle inte lita på träffar i sökmotorer innan Finnair har släppt sin tidtabell för sommaren.

Flyg till Miami - Billiga flyg till Miami | Finnair Sverige | Finnair

Ja hittade direktflyg i någon sökmotor, men inte överallt.
Kan du se i ExpertFlyer?

Ja, det var ju där jag tittade! Enligt Finnair själva flyger de direkt Stockholm-Miami t o m 21 april.

Jag skulle inte lita på träffar i sökmotorer innan Finnair har släppt sin tidtabell för sommaren.

Flyg till Miami - Billiga flyg till Miami | Finnair Sverige | Finnair
Kollade momondo nu, inget direktflyg ARN-MIA-ARN 1-8/8.

Toppen