Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Det som tog mest tid var att vänta på taxin..allt annat var riktigt smidigt
Undrar varför Thailand är tvåa i världen med flest dödsfall i trafik.....
Visa bifogad bild 123283

Ser inte problemet med trafikfaran där. Han har ju både mask och plexiglas, what can go wrong?
Något som är minst lika trafiksäkert är att motorcyklisterna har mask, men inte hjälm.

USM. Ingen servering på planet och stissig crew som ville att man skulle handsprita hela tiden. Jag blev bryskt väckt för att munskydd hade halkat under nästippen. PCR på flygplatsen och så iväg till hotellet för att bli inlåst.

Ni som är på plats, hur funkar detta i praktiken, ska jag vara ärlig har jag inte orkat kolla upp det noggrannare hur läget är med barer.

C25BDD3A-AD61-4853-886C-EA312FE37D60.jpeg

Behöver jag fylla resväskan med vinflaskor och tömma taxfreen på utresan?

EDIT: Vi har även bokat en vecka på Hilton i Hua Hin, verkar vara helt torrlagt där... nu går vi upp i stabsläge och får tänka om var fan vi ska vara under våra 12 dagar...

Last edited:
Polares farsa äger bar, torrlagt och typ fängelse om de serverar ändå. Så stabsläge och boka om låter lämpligt, eller ta chansen och bli nykterist. ;-)
Låter ju livsfarligt att bli nykterist, får man automatiskt ett medlemskap i IOGT-NTO om man har 7 nyktra dygn på en semester?

Skämt å sido, en del av semesterkänslan är att kunna ta en sig en pilsner vid poolen vilken tid på dygnet som helst och avsluta kvällarna med en god cocktail!

Toppen