Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Gäller detta hela Thailand?
Har en bokning i Hua Hin och Phuket, men Hua Hin verkar ju torrlagt och jag är inte jättesugen på inrikesflyg.
Sätter mig hellre i en bil i 3-4h
Tror det gäller i 4 eller 5 områden det får säljas alkohol på restaurang nu. Bangkok, Krabi, Phuket and Phang Nga vad jag vet iaf.
Bkk till kl 21 tror jag och i Phuket till 23..
Hua hin (Prachuap Khiri Khan) är det fortfarande inte tillåtet vad jag vet..

Tror det gäller i 4 eller 5 områden det får säljas alkohol på restaurang nu. Bangkok, Krabi, Phuket and Phang Nga vad jag vet iaf.
Bkk till kl 21 tror jag och i Phuket till 23..
Hua hin (Prachuap Khiri Khan) är det fortfarande inte tillåtet vad jag vet..
Men Koh Samui ligger väl inte i något av dessa områden?
Tänker om @Tostarp sippar drinkar där...

Fan detta är så fruktansvärt frustrerande o_O
Ska försöka kontakta Hilton i Hua Hin, men mailadresser gömmer dom bra!

Har någon bokat test and go hos hilton som dom säljer som paket på deras hemsida? Jag antar att det ingår test för två om jag söker för två personer?

Undra om förmånen 2nd guest stays free gäller i detta läget. :p

Fick mitt Thaipass godkänt på 10 sekunder. Jag ringde AMEX och fick ett intyg från AXA försäkring som såg ut enligt nedan bild. Jag har SAS AMEX Elite kreditkort som resan är betald med. Jag misstänker att de mer eller mindre bara skannar av QR-koderna som du laddar upp per dos och kollar ett par andra parametrar i försäkringen och så är det klart.

Jag följde också denna guide: Tips och trix för att få Thailand Pass godkänt – Destination Asien

Insurance.JPG

Har precis lämnat hemmet i Rawai för jobb. Allt gick smidigt. Vad jag inte förstår riktigt var den här antegentestet man fick när man landade som man skulle ta själv dag 6 eller dag 7. Stod att man skulle få en notis i morchana appen där man skulle rapportera resultatet. Fick inget. Gjorde testet och tog foto på resultatet ifall att. Kanske om man bor på hotell ska man rapportera resultatet till hotellet?
Bor ju hemma när jag är där.
Någon med en förklaring?

Toppen