Senaste nytt

Vilken plats återvänder du helst inte till?

Jag gillar Finland och tycker snarare det känns modernare än Sverige (eller vilket land som helst) i vissa avseenden. Men visst, det finns mer av klossarkitektur än i Sverige, men också väldigt mycket som är i världsklass. Åker man dit på vintern blir det väl också lätt så att det bara framstår som en ännu vintrigare, mörkare och dystrare version av Sverige.

Ringarum skriver jag däremot under på ;) Tycker den finaste fikaplatsen längs E22 på ostkusten är det där urgamla fiket strax norr om Västervik intill sjön. Eller ta en avstickare till Mörtfors pensionat på kommungränsen Västervik/Oskarshamn för riktig idyll.

Jag vill instämma med någon tidigare om Las Vegas. Gillade inte stan och återvänder helst inte, även om man blir så illa tvungen så länge det är stor mässtad.

Dallas, TX - nog för att det alltid (nästan..!.) är kul att åka till en plats för första gången oavsett. Men, andra och efterföljande gånger till Dallas blir bara tråkigare och tråkigare. Jobba, äta (mycket!), köpa grejor och sova; vad mer finns att göra där?
De som jobbade på kontoret där "flyddde" till andra ställen (allt i från att ta bilen till Houston till sista minuten charter till Mexico eller lite längre bort i Centralamerika) över helgerna ...

Mat (nåja, det hade du med). Boskapskulturen i Fort Worth. 6th floor museum. Snart George W Bush Presidential Library. Vad är så mycket roligare i Houston är i Dallas på helgerna? Austin däremot är ju lite hippare...

Nej, jag förstår inte riktigt er som väljer att nämna amerikanska städer här. Alla ställen kan så klart bli tråkiga om man spenderar mycket tid där, men det är ju en enorm skillnad mot otäcka eller rent ut sagt äckliga resmål i Asien eller Afrika som man bara vill komma bort ifrån så fort som möjligt

Jag vill instämma med någon tidigare om Las Vegas. Gillade inte stan och återvänder helst inte, även om man blir så illa tvungen så länge det är stor mässtad.

Jag skulle kunna stå ut med berusat white trash, spelautomaterna och porr-reklamlapparna mycket oftare och mycket längre om det inte var så förbaskat rökigt överallt... :mad:

Anna Järvinen uttryckte i en intervju att "Snön är lite skitigare i Finland" och kommenterade svårmodet i vårt östra grannland. Min förra chef, för övrigt en finne sa en gång: "här i Finland tycker vi att moll är bättre än dur, en av våra mest populära barnvisor går för övrigt i moll"

Nä, skämt åsido... Jag tycker att det alltid är lika trevligt att komma till Finland, fast å andra sidan stortrivs jag i Ryssland bland ryssar också...

Mvh
/NotRyan

Jag har själv försökt att fundera på om det finns någon plats där man känner att. Näe, fy :mad: dit vill jag aldrig återvända. Kommer inte på någon på rak arm. Det beror troligen dels på att jag inte har varit tillräcklig länge på ställen som kan vara kandidater, dels att jag inte har lyckats besöka dem ännu:D

Förstår, men jag skulle vilja besöka Las Vegas någon gång - bara för att se ... och så är det relativt nära till Grand Canyon (har inte sett ännu och ämnar planera in på någon framtida tur).

Toppen