Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Har någon koll på om man fortfarande kan få segment för inställda flighter likt i våras?
Sist jag såg den i Eurobonus corona FAQ stod det att man kan få statuspoäng / segment för inställda resor som var planerade tom 31 oktober 2021.
Men nu kan jag inte ens hitta den informationen på webbsidan...

Sist jag såg den i Eurobonus corona FAQ stod det att man kan få statuspoäng / segment för inställda resor som var planerade tom 31 oktober 2021.
Men nu kan jag inte ens hitta den informationen på webbsidan...
Jag har hittat den nu, de har bara flyttat runt FAQ:n:

Kan SAS ersätta mig för förlorad förtjänst på grund av en inställd flygning eller av att jag blev ombokad till ett annat flygbolag inom Star Alliance?

Ja, för resor som planeras före den 31 oktober 2021 kan SAS ersätta dig för missad förtjänst av Baspoäng. Detta gäller om din flygning med SAS eller Widerøe ställdes in eller om du blev ombokad till ett annat flygbolag inom Star Alliance. Statuspoäng som motsvarar Baspoäng och räknas mot nästa medlemsnivå i EuroBonus kommer att delas ut.

Kontakta SAS Customer Service och ge oss uppgifterna om din ursprungliga bokning.

Obs! Poängen kommer inte att användas för Mastercard Premium-nivån och du kommer inte att få poäng från några kampanjer.

Frågor och svar | SAS

Jag har följande bokning i december, GOT-CPH-OSL-BER-CPH-GOT där benen till och från GOT blivit ändrat till 737-700. Skulle jag kunna ringa SAS och be dem ändra till GOT-ARN-CPH-BER-ARN-GOT utan att behöva betala något extra?

Biljetten är i bokningsklass A.

Jag har följande bokning i december, GOT-CPH-OSL-BER-CPH-GOT där benen till och från GOT blivit ändrat till 737-700. Skulle jag kunna ringa SAS och be dem ändra till GOT-ARN-CPH-BER-ARN-GOT utan att behöva betala något extra?

Testa och se, men officiellt så går ju dina flyg, även om vi alla här vet att de inte kommer göra det så länge det står just 737-700, men då de inte är någon ändring så har du inte rätt att boka om.

Fick dock tillbaka ett av mina flyg ändrat! :) 29/12 SK448 CPH-GOT är numera åter en Canadair CRJ 900!

Jag hade också en ändring till 737-700 på en eurobonus bokning på legget GOT-CPH gjorde inget åt det men så småningom blev jag ombokad till ett flyg som går och det blev bättre för mig, lämnar Landvetter 11:00 istället för 06:15 så bara 1:15 nu i Köpenhamn innan vidare färd mot Los Angeles

Toppen