Senaste nytt

När återgår Arlanda till ”ordinarie” terminaler?

@Hachans bekräftade att Aurora Loungen kommer vänta en tid innan den öppnar. Jag ställde frågan till Swedavia om airside transfer mellan T2 --> T5 --> T2 och svaret jag fick är: "Hej, det går inga bussar mellan terminalerna på airside"

Det innebär att KLM/Air France upplevelsen är inte optimal ett tag framöver.

Det innebär att KLM/Air France upplevelsen är inte optimal ett tag framöver.

Resande med KLM/Air France får en voucher som bl a kan användas på nyöppnade Lavazza i T2 (som även serverar alkohol). Det är också ordnat med lite paket typ ”frukostbundle” som lär vara hyfsat generösa. (Inte gratis obegränsat med mat som i en lounge förstås, men heller inte snålt menar jag)
För extra plats (och för att kunna servera alkohol) har en restaurangyta tillfälligt öppnats, bemannad av KLM/Air France.

Så här kommer det vara i ett par månader tror jag. (Har viss insikt i driften av ovan nämnda Lavazza)

Last edited:
Resande med KLM/Air France får en voucher som bl a kan användas på nyöppnade Lavazza i T2 (som även serverar alkohol). Det är också ordnat med lite paket typ ”frukostbundle” som lär vara hyfsat generösa. (Inte gratis obegränsat med mat som i en lounge förstås, men heller inte snålt menar jag)
För extra plats (och för att kunna servera alkohol) har en restaurangyta tillfälligt öppnats, bemannad av KLM/Air France.

Så här kommer det vara i ett par månader tror jag. (Har viss insikt i driften av ovan nämnda Lavazza)

Tack.. Jag upplever att både Lufthansagruppen samt Air France/KLM som historiskt sätt har haft relativt stora lokala organisationer är ofta ganska innovativa för att hitta lösningar till premiumkunder. Helt egoistisk med tanke på stundande bröllopsresa så hade väl Swedavia kunnat vänta till den 2:e november ;) Det får bli skumpa ombord helt enkelt!

Låter lovande, tack för info! Gällde denna förmån endast för passagerare i Business Class eller även passagerare i Ekonomi men med Flying blue Status (Gold/Platinum)?

Låter lovande, tack för info! Gällde denna förmån endast för passagerare i Business Class eller även passagerare i Ekonomi men med Flying blue Status (Gold/Platinum)?
Har inte en bättre gissning än någon annan. Men tycker väl att de borde ge vouchers till alla som normalt ska ha lounge?

bokade en resa Luleå Stockholm med SAS över jul och nyår, verkar vara T5 innan nyår och T4 på vägen hem efter nyår. Stämmer det måntro?

Toppen