Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Lauda 777

Medlem
Ring SAS omgående. De ändrar till A340 på longhaul på samma sätt som 737 på short. Flygplanstyperna finns inte kvar hos SAS och flighterna kommer med störta sannolikhet ställas in.
Vi hade även en sån bokning och ringde SAS som flyttades oss till dagen innan.
Ja, något lurt är det. Även dagen innan är A340 och ingen av dagarna har lediga platser. Poängresa så sitter en liten stund i båten i alla fall innan jag kontaktar dom.
 

Lauda 777

Medlem
Ring SAS omgående. De ändrar till A340 på longhaul på samma sätt som 737 på short. Flygplanstyperna finns inte kvar hos SAS och flighterna kommer med störta sannolikhet ställas in.
Vi hade även en sån bokning och ringde SAS som flyttades oss till dagen innan.
Kan återrapportera hur det blev. Sas ställde mycket riktigt in flighten och la utresan 2 dagar senare. Vilket ledde till att jag kunde boka om hela kalaset till mellandagarna. Win/win! :cool:
 

Resetokig

Medlem
Kan återrapportera hur det blev. Sas ställde mycket riktigt in flighten och la utresan 2 dagar senare. Vilket ledde till att jag kunde boka om hela kalaset till mellandagarna. Win/win! :cool:
Vad skönt att det löste sig och du blev nöjd med nya datum. Fick du välja fritt? Antar att det inte fanns bonusresor tillgängliga vid mellandagarna.
 

Mackan-j

Medlem
Kan återrapportera hur det blev. Sas ställde mycket riktigt in flighten och la utresan 2 dagar senare. Vilket ledde till att jag kunde boka om hela kalaset till mellandagarna. Win/win! :cool:
Har samma situation som dig där jag har bonusbiljetter där avresan blev flyttad 1 dag senare och ringde nu för att boka om till bättre datum så som du gjort. Dock tvärt nej det går absolut inte att välja vilka datum man vill där det inte finns tillgängliga bonusbiljetter fick jag som svar…

Är det något speciellt man ska säga under samtalet för att lyckas eller är det som vanligt att det bara hänger på vem man hamnar hos?
 

Lauda 777

Medlem
Har samma situation som dig där jag har bonusbiljetter där avresan blev flyttad 1 dag senare och ringde nu för att boka om till bättre datum så som du gjort. Dock tvärt nej det går absolut inte att välja vilka datum man vill där det inte finns tillgängliga bonusbiljetter fick jag som svar…

Är det något speciellt man ska säga under samtalet för att lyckas eller är det som vanligt att det bara hänger på vem man hamnar hos?
Tror nog bästa tipset är att prova igen. Jag ringde guldsupporten om det kan hjälpa...

Antar att det är sas flyg och inte Star Alliance?
 

Kimmen00

Medlem
Fråga angående A350 SAS Plus.
Raden 20 är ju främsta raden i plus med (vad jag förstår) mer benutrymme.
Dock antar jag att det är en "uppfällbar" IFE som i gamla SAS Plus längst fram.
Är det ngn som vet om den IFE:n är lika stor som de andra 13'' eller mindre? (så var det ju på a330/a340).

Sitter och vet ej om man ska välja rad 20 eller 21 beroende på IFE. Eller är fotutrymmet viktigare?
 

palmen

Moderator
Fråga angående A350 SAS Plus.
Raden 20 är ju främsta raden i plus med (vad jag förstår) mer benutrymme.
Dock antar jag att det är en "uppfällbar" IFE som i gamla SAS Plus längst fram.
Är det ngn som vet om den IFE:n är lika stor som de andra 13'' eller mindre? (så var det ju på a330/a340).

Sitter och vet ej om man ska välja rad 20 eller 21 beroende på IFE. Eller är fotutrymmet viktigare?
Jag skulle säga att benutrymme är sämre på rad 20 då du kommer slå i väggen framför om du försöker sträcka lite på benen. Då är det bättre på raderna bakom med tanke på att man kan sträcka in fötterna under stolen framför.
För mig personligen väljer jag alltid bort rad 20 om möjligt. Är 187 om det har någon betydelse.
 
  • Gilla
Reactions: P-L
Toppen