ptotheg skrev:Lyckades boka min ARN-CPH-LAX-ORD-CPH-ARN med en 2-4-1 efter några turer. Fick ringa in och lägga på ARN-benet. - Den hamnade på en separat bokningsreferens - problem?Kan Guldsupporten lägga om den eller måste jag ringa ”Tallin” (Sykes) på nytt?Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Det låter som SAS har sålt på dig en helt ny enkelresa. Det vill säga att du båda betalar mer och att du inte har EN komplett resa men två olika resor rent systemmässigt och i fall det blir lite strul.Klicka för att utvidga...
SAS? //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png Om det är en 2-for-1 bokning så är det 08 797 4040 som gäller.ptotheg skrev:Inga fler poäng är dragna, skatten stämde med vad jag fick fram på totalen när jag först försökte men misslyckades att boka allt direkt. Vart vänder jag mig för att få den sammanslagen? (Jag tänker att det är det bästa)Klicka för att utvidga...
Det går "aldrig" slå ihop 2 bokningar till en, man måste avboka den ena och lägga till sen till andra bokningen.ptotheg skrev:Haha. Tack. Men 2-4-1 supporten KAN slå ihop dessa? Vill inte hamna i något läge där dem ska avboka, releasa och boka om…Klicka för att utvidga...
Ja, det har gått i 15 månader att ringa och boka, men inte online, den har varit stängd i drygt 1,5 år.Minibiff skrev:Det står ju att det inte är öppet här:Tillfälligt stängd | SASMen om jag ringer in så finns det chans att boka med exempelvis Lufthansa genom Eurobonuspoäng?Klicka för att utvidga...
Borje L skrev:Ser att vissa "dynamiska poängpriser" är lägre än bonuspriserna. Tex Arlanda-Miami kan man boka i Plus för 35351 poäng per väg, 70702 poäng totalt. Då tjänar man dessutom 12000 poäng (6000 per enkelresa). Så priset blir 58702 poäng. Samma resa i ekonomi kostar 60000 poäng. Dessutom skulle man väl tjäna 48000 baspoäng om man får 12000x4 under kampanjen som pågår.Klicka för att utvidga...
Det är inte min erfarenhet. Har fått massor av sas awarda ändrade och det har aldrig varit problem att ändra till valfritt nytt datum.Budgetresenär skrev:Eftersom dessa bokas från revenue inventory så inbillar jag mig att SAS är mer medgörliga vad gäller ombokning till andra godtyckliga SAS-flyg, om flyg blir inställda. Vissa har ju rapporterat att SAS har hårdnackat vägrat boka om till annat än bonusplatser, om man har fått en äkta bonusresa inställd.Klicka för att utvidga...
Det är många som bokat dessa priser i plus/business till just Miami och de ska ge x4 också vilket blir extremt bra utväxling.Borje L skrev:Ser att vissa "dynamiska poängpriser" är lägre än bonuspriserna. Tex Arlanda-Miami kan man boka i Plus för 35351 poäng per väg, 70702 poäng totalt. Då tjänar man dessutom 12000 poäng (6000 per enkelresa). Så priset blir 58702 poäng. Samma resa i ekonomi kostar 60000 poäng. Dessutom skulle man väl tjäna 48000 baspoäng om man får 12000x4 under kampanjen som pågår.Klicka för att utvidga...
Om Air Canada flighterna hittas via Air Canadas sida så kan de med 95% säkerhet inte bokas av Eurobonus då just Air Canada har bättre tillgång för egna medlemmar som inga andra kan boka. Du måste verifiera om de finns via någon annan sida. Flighten du hittat via Istanbul borde väl kanske gå att boka.JoachimG skrev:Hej på er,Jag har haft en resa från Göteborg till Cancun i december 2021 i business med Turkish Airlines (2-4-1). Ditresa den 6 december (GOT - FRA - IST - CAN), hemresa 18 december (CAN - IST - FRA - GOT). Från ingenstans bokade Turkish Airlines av oss på hemresan, dvs. CAN - IST, utan att informera etc. Jag ringde SAS av en slump för att se över bokningen och fick då informationen om att vi var avbokade på hemresan. Jag fick då istället en bokning med Lufthansa via Frankfurt hem, i ekonomi som ändå kändes OK. Sen bokades den också av och nu har jag istället en hemresa dagen efter, dvs. 19 december, via Wien och Frankfurt sen till Göteborg i ekonomi.Jag har själv sökt fram nedan fyra alternativ på hemresa, men när jag ringer för att boka hittar inte agenterna resorna / säger att jag inte kan söka ben för ben. Stämmer det? Vill helst flyga business hem, och helst flyga hem den 17-18 december.Någon som har några tips?Klicka för att utvidga...
24746 (49492 T/R) på classic-sidanBorje L skrev:Ser att vissa "dynamiska poängpriser" är lägre än bonuspriserna. Tex Arlanda-Miami kan man boka i Plus för 35351 poäng per väg, 70702 poäng totalt. Då tjänar man dessutom 12000 poäng (6000 per enkelresa). Så priset blir 58702 poäng. Samma resa i ekonomi kostar 60000 poäng. Dessutom skulle man väl tjäna 48000 baspoäng om man får 12000x4 under kampanjen som pågår.Klicka för att utvidga...
Det där skulle jag aldrig prata högt om, blir det så att ni kan resa 3 på en voucher är det bara tacka och ta emot.ramo skrev:Hej,har sedan tidigare en resa ARN-ZRH-LAX, sen hem EWR-ZRH-ARN för 3 personer. Jag använde först 1 voucher som kunde användas på 2 personer. Jag ringde in idag för att lägga till ytterligare 1 voucher, och personen svarar att han återkommer. Sedan svarar han att det är lugnt, de drar om poängen så får alla 3 personer halva poängpriset på samma första vouchern. Jag blev ju lite överraskad och frågade ifall han är säker på detta och får svaret att han precis pratat med en kollega och dubbelkollat detta. Inget att klaga över precis men någon annan som varit med om något liknande? Kan det bli problem med biljetterna senare?Klicka för att utvidga...
Användnigen av vouchers verkar vara en rätt manuell process, jag har varit med om att dom glömt att applicera en voucher, det gick bra att resa ändå.ramo skrev:Kan det bli problem med biljetterna senare?Klicka för att utvidga...