Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Som med allt annat så vill man ha allt det senaste som finns på marknaden. Då jag nyligen nått silver i BAEC så undrar jag vad som behövs göras för att nå guld på kortast och billigaste sätt. Har idag 610 TP med BAEC och är med andra ord 890 TP kort för guld.

Om ni undrar varför jag siktar på Guld så finns det inget logiskt svar förutom att jag har tiden och pengarna att göra det. :)

Jag kommer den kommande månaden att befinna mig i Nord Amerika samt i Asien så frågan är om jag kan klämma in en TP-run för guld då jag är flexibel med dagarna. Har kollat lite på FT och där nämns bla. denna CMB-BKK-HKG-LHR-BOS-JFK-LAS-SAN-LAX för 950 TP och 1.072 GBP exkl skatter.

Skulle dock underlätta om det var någon som utgick samt anlände till samma plats.

Har ni några tips?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Som med allt annat så vill man ha allt det senaste som finns på marknaden. Då jag nyligen nått silver i BAEC så undrar jag vad som behövs göras för att nå guld på kortast och billigaste sätt. Har idag 610 TP med BAEC och är med andra ord 890 TP kort för guld.

Om ni undrar varför jag siktar på Guld så finns det inget logiskt svar förutom att jag har tiden och pengarna att göra det. :)

Jag kommer den kommande månaden att befinna mig i Nord Amerika samt i Asien så frågan är om jag kan klämma in en TP-run för guld då jag är flexibel med dagarna. Har kollat lite på FT och där nämns bla. denna CMB-BKK-HKG-LHR-BOS-JFK-LAS-SAN-LAX för 950 TP och 1.072 GBP exkl skatter.

Skulle dock underlätta om det var någon som utgick samt anlände till samma plats.

Har ni några tips?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det står liknande deals på sida 2 på just den här tråden.

San Antonio(SAT) mitten av januari(flexibelt) och tänkte stanna 4-7 dagar, skulle behöva kombinera det med ett TP-run så jag får ett par hundra extra poäng(gärna fler). Finns det någon vänlig skäl som har tid och lust att hjälpa till? Själv är jag helt kass på att få till det... BA C och AA F inrikes.

För er som ligger på gränsen till ny nivå och har ont om tid, man får points även vid "no show" på en biljetter. Gäller så vitt jag kan förstå alla "lägsta pris" biljetter.

Det skulle jag inte lita på Storsteffe. Det är ett undantag att någon fått TP för sektorer man inte flög på då min källor på BAEC alltid hävdat att points fås bara för flygna sektorer.

Ang. CMB run så är det lite fel info. AA flyger inte F till BOS, så endast 140TP där. Ta NYC istället för F och 210 TP.

Då har man väl haft tur för en gångs skull då :) Har bara missat 2 iofs(LAS-LHR, LHR-ARN) men fick för båda dessa och tyckte det var lite märkligt men å andra sidan betalade jag ju för dessa även om jag inte åkte så det känns väl inte helt orimligt.

Toppen