Senaste nytt

Hilton Gold/Diamond statusmatch/challenge till mars 2023

Maja

Medlem
3. Who is eligible for Status Match?

Members who are currently at Base or Silver tier and have not previously enrolled in Status Match.

Så är du idag GOLD och vill ta en genväg till DIAMOND (som tidigare har fungerat) så är det kört den här gången enligt FAQ.
 
Alltid bra med statusmatcherbjudanden. MEN… det finns en risk att status urholkas om det ges bort allt för lättvindigt / generöst. 9 nätter för Diamond?
 

palmen

Moderator
Alltid bra med statusmatcherbjudanden. MEN… det finns en risk att status urholkas om det ges bort allt för lättvindigt / generöst. 9 nätter för Diamond?
På 90 dagar. Det motsvarar ju 36 på ett år om man tar ett snitt. Räcker ju normalt med 30 stays.
Detta är som sagt en challenge och det kräver att du har hög status hos matchande kedja samt kan visa på att du faktiskt bor en del.
Hilton har ju kört detta länge, någon som bor ihop detta och sedan knappt bor något mer är ju ingen issue, de som sen faktiskt fortsätter att bo är ju värda det.
 

Renato

Medlem
Nice erbjudande!

Jag ska bo 14 nätter på hilton månad så detta var nice om jag har förstått det rätt. jag är guld nu och jag blir diamant efter min vistelse framtill 2023-03-31

Dock förstår jag inte varför den säger följande.
se bifogad bild
 

Attachments

  • Skärmavbild 2021-09-19 kl. 17.03.36.png
    Skärmavbild 2021-09-19 kl. 17.03.36.png
    321 KB · Visningar: 271

Renato

Medlem
  • Gilla
Reactions: Gus

intuition

Medlem
Nej jag förstår inte, jag hitta inte mer info.

Förstår att dom inte ger bort bara, hade varit väldigt underligt.

Kan du vara snäll och förklara istället för att dum förklara en. Tack
Hiltons upplägg är att du först visar på hög status i ett annat program och uppgifter om senaste vistelser. Sedan kan du få 90 dagar med guld. Under den tiden kan du kvalificera "på riktigt" genom att ha 5 resp 9 nätter. Gör du det har du guld/diamant till 2023
 
Toppen