Det är det jag menade innan med den oklara referensen ”lounge”. PP är ju en förmån via Platinum och de skulle kunna mena kombon PP och Pontus samma dag. Det finns tidigare utförlig diskussion i tråd om detta.Hur tänker du då? Vad har AMEX lounge med PP att göra?![]()
Dessutom är varken Pontus, Espresso House eller Ritazza formellt lounger, även om de serverar mat/dryck. Tvetydigt alltså.Hur tänker du då? Vad har AMEX lounge med PP att göra?![]()
Jag förstår inte vad det är som är så svårt att tyda. AMEX skrivet klart och tydligt att dom klassar alla dessa ställen du nämner som lounger. Eller är jag trög?Dessutom är varken Pontus, Espresso House eller Ritazza formellt lounger, även om de serverar mat/dryck. Tvetydigt alltså.
Du får hämta ut hur många matpaket du vill, varje besök debiterad med 0,10 kr. Gör du mer än 1 besök per dag så debiteras du 300kr per uttag.Det är väl OK att äta på Pontus lounge på ARN, ta flyget till CPH och hämta något från Expresso House där innan man fortsätter flyga vidare från CPH, eller?
De skriver ”lounge-on-the-go”, vilket för mig och de flesta refererar till ett koncept, inte till begreppet ”lounge” (som däremot används i reglerna om förbud mot besök i ”lounge”). Du får naturligtvis tycka det är en kristallklar info, men jag delar inte den uppfattningen.Jag förstår inte vad det är som är så svårt att tyda. AMEX skrivet klart och tydligt att dom klassar alla dessa ställen du nämner som lounger. Eller är jag trög?
![]()
Eller med återigen hänvisning till Lex GOTBOUND: berätta inte. Eller som den amerikanska försvarsmaktens tidigare uttryck: Dont Ask, dont tell”.Du får hämta ut hur många matpaket du vill, varje besök debiterad med 0,10 kr. Gör du mer än 1 besök per dag så debiteras du 300kr per uttag.
Prova gärna ta ut 10 gånger och berätta resultatet![]()
Nu har jag satt mig och läst lite... Det är som sir lemon skrivit att det är "Lounge on the go" som är begränsat till ett besök per dag.Jag förstår inte vad det är som är så svårt att tyda. AMEX skrivet klart och tydligt att dom klassar alla dessa ställen du nämner som lounger. Eller är jag trög?![]()
Nu har jag satt mig och läst lite... Det är som sir lemon skrivit att det är "Lounge on the go" som är begränsat till ett besök per dag.
Dvs "Pontus on the go" är en del av "Lounge on the go". Jag hittar inget i villkoren om att man inte får kombinera "Lounge on the go" med besök i Pontus- eller PP-loungerna samma dag... därav min fundering.
Jag har inte haft anledning att nyttja något av de tre (onthego/pontuslounge/ppviaamex), så har inte djupdykt i ämnet direkt tidigare...
I reglerna för användning av förmånen som Holmen själv ovan citerat kan du ju läsa att erbjudandet inte kan kombineras med besök i ”lounge”. Min initiala reaktion på deras sätt att beskriva den begränsningen av erbjudandet, att den är ”obegriplig” kvarstår.Nu har jag satt mig och läst lite... Det är som sir lemon skrivit att det är "Lounge on the go" som är begränsat till ett besök per dag.
Dvs "Pontus on the go" är en del av "Lounge on the go". Jag hittar inget i villkoren om att man inte får kombinera "Lounge on the go" med besök i Pontus- eller PP-loungerna samma dag... därav min fundering.
Jag har inte haft anledning att nyttja något av de tre (onthego/pontuslounge/ppviaamex), så har inte djupdykt i ämnet direkt tidigare...
Jag pudlar! Det stod ju i en annan punkt....I reglerna för användning av förmånen som Holmen själv ovan citerat kan du ju läsa att erbjudandet inte kan kombineras med besök i ”lounge”. Min initiala reaktion på deras sätt att beskriva den begränsningen av erbjudandet, att den är ”obegriplig” kvarstår.