Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

ekf

Medlem
Inte för att en annan kan nyttja Uber särskilt ofta, tror ärligt talat att jag i en normal värld har bättre nytta av Pontus, men kunde de inte satsa på lite fler förmåner som inte kräver att man bor i Sthlm/Gbg/Malmö? :(
 

M.K

Medlem
Jag har faktiskt träffat folk med svenska Swedbank Amex, därför jag skrev det. Kanske någon har det kvar för eventuellt framtida frossande på Pontus? :)

Mer allvarligt talat. Blir inte detta lite parasiterande för Amex? Jag ser risken att många som inte reser så mycket kanske byter ner sig nu. Fyra PP samt fyra Pontus räcker nog ganska långt för många med bara lite privat fritidsresande per år. Dessutom samma 150k bonus och metallkort med bägge numera för dem som gillar dessa.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Jag har faktiskt träffat folk med svenska Swedbank Amex, därför jag skrev det. Kanske någon har det kvar för eventuellt framtida frossande på Pontus? :)

Mer allvarligt talat. Blir inte detta lite parasiterande för Amex? Jag ser risken att många som inte reser så mycket kanske byter ner sig nu. Fyra PP samt fyra Pontus räcker nog ganska långt för många med bara lite privat fritidsresande per år. Dessutom samma 150k bonus och metallkort med bägge korten numera för dem som gillar detta.

Jag tror det är klart tveksamt att de som bara har 4 Arlanda passager per år väljer platinum pga Pontus. Och därmed skulle säga upp det av den anledningen.

Argumentet att det blir fullt i loungen kan jag köpa, och att det I viss mån sänker värdet. Men att en massa folk skulle säga upp platinum av den anledningen är nog också ganska tveksamt.
 

M.K

Medlem
Jag tror det är klart tveksamt att de som bara har 4 Arlanda passager per år väljer platinum pga Pontus. Och därmed skulle säga upp det av den anledningen.

Jag känner flera stockholmare som knappt reser men har Plat och älskar Pontus som en grym fördel de få gånger de faktiskt ska flyga någonstans! Mycket bättre mat och lätt en lax sparat har folk sagt till mig. Jag ska höra efter och kolla lite vad de tänker om nya Gold vid tillfälle.
 

fcx

Medlem
Jag har faktiskt träffat folk med svenska Swedbank Amex, därför jag skrev det. Kanske någon har det kvar för eventuellt framtida frossande på Pontus? :)

Mer allvarligt talat. Blir inte detta lite parasiterande för Amex? Jag ser risken att många som inte reser så mycket kanske byter ner sig nu. Fyra PP samt fyra Pontus räcker nog ganska långt för många med bara lite privat fritidsresande per år. Dessutom samma 150k bonus och metallkort med bägge numera för dem som gillar dessa.

Man kan ju också tänka att det är en hel del som har lämnat platinum eller överväger att lämna, då är det kanske rimligt att gå ner till gold snarare än att lämna helt om förmånerna stuvas om lite.

Något som jag tycker är väldigt märkligt är att uber-förmånen, som är den förmån som jag satt störst värde på, inte marknadsförts mer. Den var bara uppe en kort stund på hemsidan, och borta sedan länge. Trots att den fortfarande gäller.

Den som är lite konspirationsteoretisk kan ju tro att Amex sitter på en stor fast kostnad för pontusloungen, och att deras kostnad för några ytterligare besökare är rätt liten med nuvarande besökstryck, och att det snarare är herr Pontus själv som får ta den kostnaden.
 
Toppen