Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Berglund

Medlem
Nej det vore ju idiotiskt att inte förlänga när det ändå inte kostar något - de flyger ju inte och är alltså inte i lounger o fasttracks. Bättre att hålla kvar dessa så att de kanske väljer SAS till sina första resor efter pandemin.
Exakt! Det här är nog bland den billigaste lojaliteten som går att få. Otroligt liten kostnad att bara förlänga över hela linjen och därmed ligga kvar bland kundens valalternativ när nästa resa väl ska bokas. Dessutom utgör kreditkorten och övrig Eurobonusverksamhet en icke oansenlig intäkt för bolaget. Genom att låta kunderna behålla status bibehåller de också i högre utsträckning intresset för att samla Eurobonuspoäng.
 

Dawes

Medlem
Jag har sagt det förr - det är bara en tidsfråga innan SAS Guld blir nedgraderat till Star Alliance Silver och Diamond blir kvar med Star Alliance Gold. Anledningen kommer att marknadsföras som enhancement på något sätt såklart, men i verkligheten handlar det om att kapa kostnader och att det är på tok för mycket folk som använder sig av premiumservice som faktiskt inte drar in några pengar till bolagen i tillräcklig omfattning för att belönas.
Att likställa högsta intjäningsnivå i det egna programmet med Star Alliance Gold kommer förmodligen aldrig att ske, det vore en strategisk katastrof och skulle sänka värdet på EB programmet avsevärt.
Justerade nivåer och högre fokus på att faktiskt flyga in poängen känns mer rimligt.
Förlängning av status kommer nog ske fram tills resandet "normaliseras" mer även för de som inte hänger på BC. Enkelt och billigt tilltag för att behålla kunder.
 

Andreas.Net

Medlem
Är det någon som har koll på när LTG status skall synas för den automatiska förlängningen man har fått ? Jag hade mitt brytdatum 31/7 och fick förlängt guld ett år till, trots endast 32000 intjänade poäng (Amex och Mastercard), föregående år tjänade jag ihop det på egna meriter. Problemet är att när kollar på LTG sidan så är det förlängda året inte kvalificerat, kommer detta att dyka upp vad det lider eller hur har det sett ut för er andra ?
 

FilipJ

Medlem
Är det någon som har koll på när LTG status skall synas för den automatiska förlängningen man har fått ? Jag hade mitt brytdatum 31/7 och fick förlängt guld ett år till, trots endast 32000 intjänade poäng (Amex och Mastercard), föregående år tjänade jag ihop det på egna meriter. Problemet är att när kollar på LTG sidan så är det förlängda året inte kvalificerat, kommer detta att dyka upp vad det lider eller hur har det sett ut för er andra ?
Det syntes efter graceperioden för mig.
 

FilipJ

Medlem
Ok, det borde innebära efter 31/10 för min del ?
Jag vill ju inte missa detta, har ju redan 5 kvalificerade år och det ser lungt ut som att kommande år så kommer jag minst klara EBG.
Japp, tre månader efter. Tror egentligen inte du fått förlängt (de lägger till 45 ”spök”segment) utan du lever fortfarande på grace. Det kommer de lösa i efterhand om inte annat, det verkar faktiskt funkat bra för många per automatik.
 

Andreas.Net

Medlem
Japp, tre månader efter. Tror egentligen inte du fått förlängt (de lägger till 45 ”spök”segment) utan du lever fortfarande på grace. Det kommer de lösa i efterhand om inte annat, det verkar faktiskt funkat bra för många per automatik.
Vet inte riktigt men det står ju att min nuvarande status skall gälla fram till 31/10 2022 så nån typ av förlängning borde jag ju ha fått, annars är det extremt lång grace period :).
 

palmen

Moderator
Vet inte riktigt men det står ju att min nuvarande status skall gälla fram till 31/10 2022 så nån typ av förlängning borde jag ju ha fått, annars är det extremt lång grace period :).
Som sagt, LTG sidan brukar uppdateras i samband med brytet för grace-perioden, så fungerade det förra året vid mitt bryt och så har det fungerat för alla andra efter det. Att de skulle ändra på detta helt plötsligt ser jag som mindre troligt.
 

ptotheg

Medlem
Många positiva tankar om fortsatt förlängning i tråden ändå. Viss oro känner jag som har jan-dec 21 som period. Tror ni hela året får åka med?

En privat resa till Nice genomförd, en planerad till Paris. En inrikes i tjänsten - poängen rullar inte in…

Kanske får en panikboka nov-dec för att behålla LTG?
 
Toppen