De klämmer väl in fler passagerare med dessa två än med en widebody (2x180).Spännande val att flyga två 320 istället för widebody. Flygtid på 9 timmar dit, då blir det en mellanlandning på väg hem. Enligt FR så är de fortfarande kvar i Islamabad.
Jag tror att det är så enkelt som att det är detta som fanns tillgängligt med kort varsel och som på några få timmar kunde göras i ordning för omedelbar avfärd.Spännande val att flyga två 320 istället för widebody.
Det tror jag också, i kombination med att det påverkar det totala flyg programmet mycket mindre att lyfta ut 2st a320 än en 330/350. Det finns helt enkelt mer flexibilitet att ta av där. Särskilt som det säkert kan vara lite osäkert exakt när de kan flyga hem - de kan ju bli sittande en dag eller två mer än planerat i Pakistan och vänta på vissa passagerare eller liknande.Jag tror att det är så enkelt som att det är detta som fanns tillgängligt med kort varsel och som på några få timmar kunde göras i ordning för omedelbar avfärd.
Det lär vara oändligt många gånger bekvämare än för de cirka 640 afghaner som tryckte sig in på ett C-17... Men bekvämlighet ombord lär vara fantastiskt underordnat att ens komma med ombord skulle jag tro...Ojoj, lång flight i a320 kabin... Men det är nog skönt att komma hem nu.