Senaste nytt

SAS Amex Premium - Just nu! Ansök senast 30/4 och få 30 000 EuroBonus Extrapoäng**

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en personlig inbjudan per post på denna kampanj. Nappade och har just passerat 36 k i spend, men inga 30 k extra poäng. Chattar i helgen med Amex och blir då upplyst om att jag tidigare haft ett Classic-kort som sagts upp mindre än 6 månader tidigare. Jaha, och varför skickas då personliga inbjudningar på glansigt papper när man inte är berättigad till förmånen? Inte ok - tar det vidare med Amex.

Last edited:
Vid liknande kampanjer är det min erfarenhet att poängen betalas ut vid en senare tidpunkt, och inte direkt kopplat till spenderings-gränsen som det brukar vara vid en normal värvning. Kan mycket väl vara så även i detta fall. Det står väl i villkoren att "Poängen överförs senast augusti 2021.". Jag skulle lugnt sitta kvar i båten.

Vid liknande kampanjer är det min erfarenhet att poängen betalas ut vid en senare tidpunkt, och inte direkt kopplat till spenderings-gränsen som det brukar vara vid en normal värvning. Kan mycket väl vara så även i detta fall. Det står väl i villkoren att "Poängen överförs senast augusti 2021.". Jag skulle lugnt sitta kvar i båten.
Jag fick. Beskedet att de kommer i augusti när jag frågade i chatten.

Hoppas du har rätt! Var dock inte det svaret jag fick från Amex.
Har du fått något svar om detta förresten? Jag hade ett gammalt och orört classic-kort frånn 2018/19 och kundtjänst sa att jag inte kunde utnyttja erbjudandet trots oanvänt kort på flera år.

Är det någon som fått poängen än? Jo jag vet, det är bara den andre idag. Men inget på mitt AmEx konto än.
Jag har inte fått och kommer inte få. Min månadsutbetalning är 2:e varje månad, och jag skrev därför och frågade om de kommer göra en ny utbetalning. Nej var svaret, med motiveringen att jag hade ett aktivt Elite när jag ansökte om premium.

Jag har inte fått och kommer inte få. Min månadsutbetalning är 2:e varje månad, och jag skrev därför och frågade om de kommer göra en ny utbetalning. Nej var svaret, med motiveringen att jag hade ett aktivt Elite när jag ansökte om premium.
Ajdå. Vilken mail använde du?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen