Senaste nytt

SAS nya hemsida

upload_2021-6-30_15-26-42.png

SAS lär nog inte klara säljbudgeten idag.

Börjar bli ganska trött på "502 Bad Gateway". Dyker upp i tid och otid för min del, oavsett browser.

Visa bifogad bild 119362

Den brukar jag få ganska ofta. Som du skriver så hjälper det inte att byta browser. I de fall jag håller på med något akut, typ bokar av två enkelresor som jag vill slå ihop till en tur och retur, då byter jag från mitt fasta nät till att koppla upp via mobilen. Det brukar lösa problemet.

Avbokade 2 bonusresor till USA i helgen som av uppenbara skäl inte kommer att kunna genomföras. Den ena med en voucher som gick ut 2021-03-31 och den andra med en voucher som gick ut 2021-12-31.

När jag sedan gjorde en sökning på en bonusresa informerade sidan glatt om att jag kunde använda en voucher med utgångsdatum 2021-03-31. Det går som bekant inte (alltid) att se hur många vouchrar man har, så självklart testade jag att boka en bonusresa med den vouchern. Gick utmärkt.

Men efter bokningen hade jag inga vouchrar tillgängliga. För tidigt att ropa "hej" med andra ord.

I samband med ett annat ärende frågade jag kundtjänst när datumet går ut på vouchern på bokningen jag gjorde. Det visade sig att jag hade bokat med vouchern som går ut 2021-12-31, och att vouchern som gick ut 2021-03-31 hade förfallit. Så det var bara gränssnittet som lurades lite.

Ändå värt ett försök. :)

Bokade om en bonusresa, och fick upp denna ruta:

upload_2021-7-4_9-58-47.png

Och precis när jag funderade på vad jag skulle göra åt detta, laddades sidan om och jag kom till den vanliga sidan med bokningen där allt var som det skulle.

Jag har inte stängt av cookies, och använder ingen tredjeparts-plugin i browesern.

Enda rimliga slutsatsen är att jag är en "power user moving through this website with super-human speed". :)

Jag har sen i fredags försökt att boka om en bonusresa men när jag klickar på boka om händer inget, det står bara och snurrar och sen blir sidan blank. Har testat både i telefonen och laptop med olika webbläsaren. Har nån en lösning?

Jag har sen i fredags försökt att boka om en bonusresa men när jag klickar på boka om händer inget, det står bara och snurrar och sen blir sidan blank. Har testat både i telefonen och laptop med olika webbläsaren. Har nån en lösning?
Jag har också haft problem att boka om, men lyckades till slut efter att ha avbokat ett antal resor och frigjort poäng. Min teori är att det blir fel om man inte har poäng på sitt konto motsvarande ett nytt köp av biljetten man vill boka om. Har du det?

Jag har också haft problem att boka om, men lyckades till slut efter att ha avbokat ett antal resor och frigjort poäng. Min teori är att det blir fel om man inte har poäng på sitt konto motsvarande ett nytt köp av biljetten man vill boka om. Har du det?
Ja. Poäng har jag tillräckligt för den här resan. Undrar vad det kan vara då. Jag kommer inte ens tillräckligt långt för att kunna söka resan jag vill boka om till.

Ja. Poäng har jag tillräckligt för den här resan. Undrar vad det kan vara då. Jag kommer inte ens tillräckligt långt för att kunna söka resan jag vill boka om till.

Du måste ha vad dubbelt antal poäng, de som du redan bundit upp i bokningen räknas inte, du måste ha lika mycket till kvar på kontot.

Ombokning av bonusresa med EuroBonus | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Frågor om att boka Eurobonus award resa | Sida 507 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Ja, poängen är inga problem. Ligger på 580 ungefär och det här handlar om en enkel till Nice för två vuxna och ett barn. Så måste vara något annat som krånglar.

Toppen