Senaste nytt

Hälsodeklaration Mexiko?

Jag använde den flertalet gånger när jag var i mexiko i julas. Funkade bra att fylla i den då och ta print screens på QR koden att visa upp. Testa att köra samma länk i olika webbläsare i telefonen, och kanske olika telefoner om du har möjlighet. Kanske från datorn? Se om det är länken det är fel på, googla upp en egen istället för att ta något du (antagligen) fått i mail från Qatar?

I värsta fall fanns det ifyllningsbara lappar vid incheckningen, strax före security checken vid hemfärden (OBS!!) på MEX kom jag ihåg - så jag skulle bli förvånad om det inte fanns någon backup på vägen dit också.

sen ska jag fyll i namn. Det går bra ända tills vi kommer till personal data birthday day. Här kan jag bara trycka på pilar och få fram siffror. Som jag förstår det tvåsiffrigt. Är det då hur många år gammal jag är eller vilket år (sista siffrorna) som jag är född?

Visa bifogad bild 119434
För några månader sedan lyckades jag fylla i hela födelsedatumet i formattet ÅÅMMDD.

sen kommer vi till hälsofrågorna. Där jag måste svara på något som jag inte vet vad det är men jag ska svara ja/nej. Det är hälsofråga 2 och 3 som jag inte förstår vad jag svarar på

Visa bifogad bild 119436
Jag är ganska säker på att du ska besvara samma frågor som syns här: https://pointspanda.com/wp-content/...-Form-Covid-Coronavirus-Pandemic-1-scaled.jpg

tack, nu kunde jag fylla i födelsedatum men hälsofrågorna är fortfarande konstiga. Känns ändå tryggt att jag kan fylla i på papper på plats om det inte funkar även om det tar tid. Jag vet ju vilka frågorna är nu. Har 4 h mellanlandning förhoppningsvis räcker det.

Känner mig så ringrostig på att resa. Packa är en utmaning. Det som går av bara farten annars.

• Gilla
Reactions: Gus
tack, nu kunde jag fylla i födelsedatum men hälsofrågorna är fortfarande konstiga. Känns ändå tryggt att jag kan fylla i på papper på plats om det inte funkar även om det tar tid. Jag vet ju vilka frågorna är nu. Har 4 h mellanlandning förhoppningsvis räcker det.

Känner mig så ringrostig på att resa. Packa är en utmaning. Det som går av bara farten annars.

Oroa dig inte, om det inte går kommer det inte ställa till några större bekymmer för dig. I värsta fall så hugg någon i vid immigrationen och be om pappersvarianten.

De kika den inte alls på inresan för oss men hem i tisdags fick vi visa QR-kod.

Hade samma problem som dig med att den var gräslig att hantera i mobilen men lyckades efter mkt strul att fylla i den. Precis som du så står det ju bara "health data 2 och 3". Rätt svar är no iaf...

Såg måååånga som inte hade gjort det och därmed var incheckningen otroligt långsam då de försökte guida personer genom sina mobiler (och någon enstaka på papper). Det löser sig men var i tid :)

Jag flög med LH direkt till Cancun för 3 v sedan, då fungerade det inte att göra online och vi fick inget papper ombord att fylla i. Samma problem då att det inte gick att fylla i all information. Inga frågor i immigration. När jag skulle åka därifrån in till USA var det samma problem men då fick jag ett papper innan security check att fylla i och visa upp där.

Jag har lyckats få en QR-kod. Problemet är att det står att den är giltig i 15 h. Mitt plan går om 6 h och resan tar 14 h. Men jag har tagit en screen shot. Det står att man kan ansöka tidigast 12 h innan och det är det nu med marginal. verkar som det går att komma in i landet ändå.

tack för all hjälp, ovärderligt.

Jag har lyckats få en QR-kod. Problemet är att det står att den är giltig i 15 h. Mitt plan går om 6 h och resan tar 14 h. Men jag har tagit en screen shot. Det står att man kan ansöka tidigast 12 h innan och det är det nu med marginal. verkar som det går att komma in i landet ändå.

tack för all hjälp, ovärderligt.
Hur gick det?

tack, har haft usel uppkoppling och massor att göra.

Det gick bra. De kollade ingenting. Så jag la ner massor av tid i onödan. Vet inte om jag är glad eller irriterad. Behövde däremot fylla i en igen fast då i pappersform när jag skulle fortsätta inrikes. Men det gör det inte lätt. Gäller att se till så man inte delar ut dom vid incheckningen utan det görs på ett annat ställe och det fick jag reda på när jag kom till security. Tror man också kunde fylla i via en QR-kod men det är en gissning. Sen kollade dom på pappret och allt var grönt. De kollade tempen både innan security och vid ankomst.

Tror jag smet ifrån en koll av mitt bagage. Jag hamnade i segaste kön ever. Varje hade hur mycket handbagage som helst och ingen koll. Sen när jag väl var igenom frågade dom om det var min väska. Jag svarade jakande men sedan hände inget så jag tog den och gick. Ingen sa något. Hade jag blivit stoppad hade jag låtsas inte förstå spanska vilket är ganska rätt.

Tack för all hjälp

Toppen