Snälla. Sluta detta trams och ge SAS möjligheten att fortsatta "business as usual". Koncentrera t.ex. på IKEA di.se - Strejk på Ikea i Grekland. SAS är inte ensam att önska lite lägre löner till anställda.Klockan 21 på SVT Aktuellt blir det debatt mellan svenska regeringen och Unionens ordförande om SAS. Finansmarknadsministern Peter Norman representerar regeringen.
Kan bli intressant.
Håller med om det, men problemet är ju att SAS har väldigt stora kostnader som inte är relaterade till en högre produktkvalitet, men istället en omodern och spretig flygplansflotta och en ineffektiv struktur där trafiken är fördelad på tre hubbar istället för bara en, som de flesta andra bolag.Jag förstår inte heller varför alla ägnar så mycket energi åt att jämföra kostnader och SK mot DY. Det finns utrymme för olika segmentering i alla branscher och det finns en hel del resenärer som inte bara vill ta sig från punkt till punkt till lägsta pris. Så mycket runt omkring betyder mervärde, service, upplevelse och att man har säkerheten i form av stöd om något går fel.
Jag är säker på att jag inte är ensam om att värdera detta så att jag gärna betalar mer för en SK-biljett - OM jag bara känner att produkten är betydligt bättre än konkurrenterna. Det är är jag tror att vägvalet står: man kan inte nå framgång genom att vara nästan lika billig och med nästan lika dålig service. Hellre bättre produkt än lägre pris!
Jacob Wallenberg vill att SAS skall bli Low cost....och vara där ner och med Ryan Air....