Tack, det är inte lika tydligt när jag läser på de svenska sidorna. Kanske lika bra att köra på en om jag inte har redan.Norske helsemyndigheter anbefaler vaksinen for alle reiser i Etiopia, så det finnes tydeligvis der.
De skriver også at vaksinekrav også kan oppstå ved mellomlandinger. (Uten å nevne noen land)
tack, har varit så när jag mellanlandat där till andra länder men vet inte om jag vågar chansa. Kan det skada att ha vaccin mot gula febern?Nu är det här väldigt gammal information, men i 2012 åkte jag till SEZ via ADD. Jag var vaccinerad men inte mina två medresenärer. Det gick utan problem.
tack, har varit så när jag mellanlandat där till andra länder men vet inte om jag vågar chansa. Kan det skada att ha vaccin mot gula febern?
tack, så är det säkert då den inte är så vanlig. Men nog dyrare om jag inte släpps in pga avsaknad. Blir nog en spruta ändåDet är inget som skadar i sig, förutom att det är ett ganska dyrt vaccin vad jag minns. Så det skadar kanske plånboken.![]()
Lika bra att ta för att undvika tråkigheter. När vi reste runt i Sydamerika 2019 så krävdes Gula febern-vaccin om man anlände från annat land i Sydamerika.tack, så är det säkert då den inte är så vanlig. Men nog dyrare om jag inte släpps in pga avsaknad. Blir nog en spruta ändå
Lika bra att ta för att undvika tråkigheter. När vi reste runt i Sydamerika 2019 så krävdes Gula febern-vaccin om man anlände från annat land i Sydamerika.
Tror du det kollades ngn gång? Dock värt det då man slapp ev krångel och sedan är det ju life long.![]()