Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Det gör väl även nu, på helgdagar?
Hejsan Hela poängen med Revolut är ju att man inte ska behöva betala för dessa växlingsavgifter utomlands? Varför annars ha Revolut? Det var ju det som fördelen med kortet va? Dessutom så skulle man ju använda sitt Revolut på Helger istället för Curve kopplat till SAS Mastercard för det togs en avgift på helger genom det.

Nu ska alltså Revolut ta avgifter som var hela poängen med kortet till o börja med?
 

ekf

Medlem
Hejsan Hela poängen med Revolut är ju att man inte ska behöva betala för dessa växlingsavgifter utomlands? Varför annars ha Revolut? Det var ju det som fördelen med kortet va? Dessutom så skulle man ju använda sitt Revolut på Helger istället för Curve kopplat till SAS Mastercard för det togs en avgift på helger genom det.

Nu ska alltså Revolut ta avgifter som var hela poängen med kortet till o börja med?
Var har du hittat stycket om avgifterna? Jag har inte fått någon information om det.
 
Var har du hittat stycket om avgifterna? Jag har inte fått någon information om det.
Hej Mattias!

Vi har gjort några ändringar som kommer att börja gälla den 14 augusti 2021.

Växlingsavgifter
För tillfället kan det tillkomma en procentsats (påslag) på växlingskurser eller en avgift.

I fortsättningen:

Du ser alltid den reala växlingskursen som är baserad på dataflöden om utländska marknader från en rad olika oberoende källor. Vi lägger inte till något påslag för någon växling
Vi kommer alltid att visa exakt hur stora avgifterna är i appen innan du bekräftar en transaktion (om det finns avgifter)
Du ser den totala kostnaden för transaktionen, utan dolda avgifter
Vi har förtydligat våra villkor för privatpersoner
Vi har också gjort ändringar i våra villkor för privatpersoner:

Vi har förtydligat möjligheten att föra över dina pengar mellan de olika typerna av underkonton som är en del av ditt e-pengakonto, såsom personliga Vaults och Pockets
Vi har förtydligat vilka tjänster som andra företag inom Revolut-koncernen tillhandahåller. Vi har också inkluderat information om hur betalningar görs från eller till ditt e-pengakonto när du använder dessa tjänster
Vi har också gjort ändringar för att återspegla att vi tillhandahåller våra tjänster genom vår webbapp, webbläsartillägg och andra plattformar, inte bara längre genom vår mobilapp
Vi har förtydligat att privatkonton inte kan användas i företagssyften
Vi har förtydligat hur du kan komma åt din transaktionsinformation och dina pengar efter att du har stängt kontot
Vi har lagt till mer information om hur betalningslänkar fungerar (du kan se den sista giltighetsdagen i appen när du skapar länken)
Vi har förtydligat att avsnitt 20 i villkoren, som handlar om när vi nekar eller försenar en betalning, gäller för både inkommande och utgående betalningar.
Vi har förtydligat dina rättigheter att lämna in ett klagomål till tvistlösningsorganet utanför domstol i ditt land
Vi har förtydligat hur SEPA-betalningar fungerar
Vi kommer att ändra avgifterna för polska kunder med en kreditprodukt, men vi ger mer information om det i ett separat e-postmeddelande
Den nya versionen av våra villkor för privatpersoner och avgiftssidorna för villkoren för varje paket börjar gälla den 14 augusti 2021. Vill du stänga ditt konto på grund av dessa ändringar kan du göra det utan kostnad före 14 augusti 2021, även om vi förstås beklagar att du vill lämna oss.

Tack!
Revolut-teamet

https://www.revolut.com/lt-LT/legal/fees
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Hejsan Hela poängen med Revolut är ju att man inte ska behöva betala för dessa växlingsavgifter utomlands? Varför annars ha Revolut? Det var ju det som fördelen med kortet va? Dessutom så skulle man ju använda sitt Revolut på Helger istället för Curve kopplat till SAS Mastercard för det togs en avgift på helger genom det.

Nu ska alltså Revolut ta avgifter som var hela poängen med kortet till o börja med?
Så här funkar det i dagsläget.

If you exchange currencies on weekdays (Mon-Fri London time) you will receive the interbank exchange rate without any markup on all currencies except for Thai Baht (THB) and Ukrainian Hryvnia (UAH) where there's a 1% markup. In addition, a 0.5% fee will apply to anything above £1,000 per month.

On weekends (Sat-Sun London time) the provided rates are fixed to protect against fluctuations. Additionally, there will be a 1% markup on all currencies except THB and UAH where there will be a 2% markup.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Så här funkar det i dagsläget.

If you exchange currencies on weekdays (Mon-Fri London time) you will receive the interbank exchange rate without any markup on all currencies except for Thai Baht (THB) and Ukrainian Hryvnia (UAH) where there's a 1% markup. In addition, a 0.5% fee will apply to anything above £1,000 per month.

On weekends (Sat-Sun London time) the provided rates are fixed to protect against fluctuations. Additionally, there will be a 1% markup on all currencies except THB and UAH where there will be a 2% markup.


Så på vardagar så ska man använda SAS Mastercard genom curve.

Och sen revolut på helger, då även om Revolut tar en helgavgift så är det mindre än vad som blir av Curve utomlands kopplat till SAS Mastercard?
 
Så på vardagar så ska man använda SAS Mastercard genom curve.

Och sen revolut på helger, då även om Revolut tar en helgavgift så är det mindre än vad som blir av Curve utomlands kopplat till SAS Mastercard?
Jag vet inte hur man ”ska göra” men jag växlar alltid i förväg (på vardagar) så att jag har de valutor jag ska spendera. Om jag använder Curve (med Revolut underliggande) ändrar jag i vilken valuta jag vill bli debiterad (på mitt underliggande kort). Eller så betalar jag direkt med Revolut, lite olika.

I båda fallen betalar jag ingen extra % eller avgift, eftersom jag inte behöver växla på helgen.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Jag vet inte hur man ”ska göra” men jag växlar alltid i förväg (på vardagar) så att jag har de valutor jag ska spendera. Om jag använder Curve (med Revolut underliggande) ändrar jag i vilken valuta jag vill bli debiterad (på mitt underliggande kort). Eller så betalar jag direkt med Revolut, lite olika.

I båda fallen betalar jag ingen extra % eller avgift, eftersom jag inte behöver växla på helgen.


Aaa precis, men nu tillkommer det ju en kostnad med Revolut?
 
Det är väl inte säkert? I den nya prislistan, som Mattias klippte in ovan så står det:



(min fetstil)

Aa men de sant!
Tycker det är bara intressant att dom även nämner i mailet alternativet att man kan avsluta sitt kort och att de kmr tycka det är tråkigt om man lämnar. Med andra ord så VET dom att de gör en change folk ej kmr gilla.
 

TP12

Medlem
Aa men de sant!
Tycker det är bara intressant att dom även nämner i mailet alternativet att man kan avsluta sitt kort och att de kmr tycka det är tråkigt om man lämnar. Med andra ord så VET dom att de gör en change folk ej kmr gilla.

De gör en förändring i sina villkor och då får man välja att acceptera villkoren eller att inte göra det (och då avslutas ens konto). De kan ju inte tvinga in folk i ett nytt avtal, oavsett om det är bättre eller sämre.
 
Toppen