Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack, då får det bli så! Gör man ändringen lättast online då, så man inte behöver betala någon ändringsavgift?
Och ja, tidigt ute måste man ju vara så man hinner få ihop sin 2-4-1, haha. Ville bara kolla att det är rimligt och möjlig att göra som jag tänkte. Tack igen!

Tack, då får det bli så! Gör man ändringen lättast online då, så man inte behöver betala någon ändringsavgift?
Och ja, tidigt ute måste man ju vara så man hinner få ihop sin 2-4-1, haha. Ville bara kolla att det är rimligt och möjlig att göra som jag tänkte. Tack igen!
Du måste ringa in för att ändra en enkel till you tur och retur. Har du poäng så det räcker bokar du två enkla, ringer sedan in och avbokar hemresan via telefon och hoppas platserna kommer tillbaka och de kan dåligt lägga på dom på din utresa ifall att de kom tillbaka.
Finns självklart en risk i detta upplägg då någon annan kan hinna boka eller att de inte kommer tillbaka.

Du måste ringa in för att ändra en enkel till you tur och retur. Har du poäng så det räcker bokar du två enkla, ringer sedan in och avbokar hemresan via telefon och hoppas platserna kommer tillbaka och de kan dåligt lägga på dom på din utresa ifall att de kom tillbaka.
Finns självklart en risk i detta upplägg då någon annan kan hinna boka eller att de inte kommer tillbaka.
Okej, låter ändå lättast att hänga på låset när passande datum släpps och sen ringa in för att lägga till returen. Kommer vara en del flex +- antal dagar för returen, så jag satsar på det.
Nu får jag bara börja samla spend då, tack för era svar!

Andra får rätta mig om jag har fel, jag har inte gjort detta själv, men jag tror man kan boka en tur-och-retur med en ”fejkhemresa”, t.ex ekonomi hem dagen efter utresan. Då kan man boka om själv online.

Som det ser ut nu så behöver jag avboka resan tillUSA i oktober. Bokad med poäng och voucher ursprungligen till maj 2021 men framflyttad en gång. Vouchern har gått ut och skulle gissa att merpartern av poängen också är utgångna. Försökte läsa mig till vad som gäller på sas sida.
- Borde få tillbaka vouchern med 30 dagars giltlighetstid.
- Hade för mig att jag läst att man får tillbaka poängen med förlängd giltlighetstid men något sådant hittar jag inte på sas sida. När jag bokade om min resa första gången ändrades ditresan ifrån business till plus och jag fick då tillbaka utgånga poäng med förlängd giltlighetstid. Nån som vet vad som gäller?

Last edited:
Som det ser ut nu så behöver jag avboka resan tillUSA i oktober. Bokad med poäng och voucher ursprungligen till maj 2021 men framflyttad en gång. Vouchern har gått ut och skulle gissa att merpartern av poängen också är utgångna. Försökte läsa mig till vad som gäller på sas sida.
- Borde få tillbaka vouchern med 30 dagars giltlighetstid.
- Kan inte hittaq nåt om poängen. Hade för mig att jag läst att man får tillbaka dom med förlängd giltlighetstid men något sådant hittar jag inte på sas sida. När jag bokade om min resa första gången ändrades ditresan ifrån business till plus och jag fick då tillbaka utgånga poäng med förlängd giltlighetstid. Nån som vet vad som gäller?

Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS

Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa med SAS eller Star Alliance när flygningen inte ställs in av flygbolaget och destinationen har klassificerats som säker?
Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Du får inte tillbaka din Amex-värdecheck om den har gått ut. Serviceavgiften på 450 SEK kommer inte att återbetalas.

Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om min bonusresa med SAS eller Star Alliance ställs in av flygbolaget?
Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen ställdes in.
Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.

Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS

Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa med SAS eller Star Alliance när flygningen inte ställs in av flygbolaget och destinationen har klassificerats som säker?
Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Du får inte tillbaka din Amex-värdecheck om den har gått ut. Serviceavgiften på 450 SEK kommer inte att återbetalas.

Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om min bonusresa med SAS eller Star Alliance ställs in av flygbolaget?
Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen ställdes in.
Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.

Jo jag läste det där innan jag skrev inlägget.
Var mest poängen jag undrade över då jag fick tillbaka utgångna poäng med förlängd giltlighetstid när jag bokade om resan.

Jo jag läste det där innan jag skrev inlägget.
Var mest poängen jag undrade över då jag fick tillbaka utgångna poäng med förlängd giltlighetstid när jag bokade om resan.

Kommer mina EuroBonus-poäng att återbetalas om min flygning med SAS eller Star Alliance ställs in?
Om din flygning ställs in får du ett erbjudande om återbetalning av dina poäng och betald skatt. Poängen återbetalas till ditt konto även om de utgick efter att du gjorde bokningen.
Kontakta SAS Customer Service för att få återbetalning av utgångna poäng.

Min flygning har inte ställts in, men jag vill inte resa. Får jag tillbaka mina poäng?
Ja. I enlighet med ombokningsvillkoren för SAS-bonusbiljetter kommer giltiga EuroBonus-poäng att returneras automatiskt till ditt EuroBonus-konto. Utgångna poäng returneras inte.

Jo jag har läst det trodde det var tydligt i mitt första inlägg.
Om jag frågar så här istället: Någon som bokat av en 2-4-1 resa och fått tilbaka utgångna poäng den senaste månaderna?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen