Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Kan man använda en Amex-voucher om man reser hem från annan ort? Jag får det inte att fungera på sas.se. Rabatten från FlyPremium appliceras men när jag byter till Amex så uppdateras inte poängpriset. På vanliga enkel och t/r fungerar vouchern.
Ja det fungerar, men du behöver nog ringa in. Tidigare har man kunnat använda classic sidan, oklart om det fungerar nu.
 

Xpressen

Medlem
Kan man använda en Amex-voucher om man reser hem från annan ort? Jag får det inte att fungera på sas.se. Rabatten från FlyPremium appliceras men när jag byter till Amex så uppdateras inte poängpriset. På vanliga enkel och t/r fungerar vouchern.

Har du provat att gå vidare i bokningsflödet? Min upplevelse är att poängpriset brukar uppdateras innan du kommer fram till sista steget med betalning.
 

torbjo73

Ny medlem
Nu har de återigen ändrat i texten och lagt till understruken rödmarkerad rad
Som vanligt finns det oklarheter, kan man flytta fram resan till efter den 31/8.


Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag bokar om en bonusresa med SAS eller Star Alliance som inte ställs in av flygbolaget?

Du kan använda icke utgångna Amex-värdecheckar när du gör en ny bokning.

Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om utan avgift. Ombokningen måste göras via SAS Customer Service, före flygningens avgång. Ombokningen kan endast göras till och från samma destination som den ursprungliga bokningen.

Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021.

Då har jag provat ovanstående och kan dela med mig av mina erfarenheter. Gäller en bokning för fyra personer från Östersund till Miami i Januari 2022 (som jag bokade i mars i år för att ha en resa innan vouchers gick ut)som jag ville flytta till mars 2022 till samma destination. Två vouchers som gick ut i mars i år. Svaret där var att det var inga som helst problem att boka om resan.

Dock ett stort aber och MEN för egen del som kanske kan vara till nytta för någon: När vouchern gått ut får man inte byta bokningsklass, dvs är resan bokad i ekonomi(vilket min var) så kan de inte boka om till Business då vouchern gått ut. Jävligt surt misstag i så fall för vår del...
 

Tamas

Medlem
Vet ni om det går att flytta vouchern till en annan bokning?

Har skett en del ändringar och nu är det inte optimalt fördelat mellan bokningar med FP och med AMEX 2-4-1. Kan spara in en slatt om jag flyttar runt lite.
 

Big Birger

Medlem
Vet ni om det går att flytta vouchern till en annan bokning?

Har skett en del ändringar och nu är det inte optimalt fördelat mellan bokningar med FP och med AMEX 2-4-1. Kan spara in en slatt om jag flyttar runt lite.
Så länge varken voucher eller poäng har gått ut ska det inte vara några bekymmer.
 

Jannes

Medlem
Jag har försökt läsa mig på kring detta, kikat och på skoj sökt på Awardhacks för att se hur det funkar, men vet inte om jag fått det hela på det klara, speciellt vad gäller en resa jag planerar lite längre fram. Kanske någon kan förtydliga eller ge bra tips om hur man kunde maximera nyttan här?

Jag har som plan att resa till USA för en lite längre tid, cirka 7-8 veckor blir väl resan, under sommaren 2023. Vi är två vuxna, och skulle vilja optimera/maximera nyttan av antingen 2-4-1 eller FlyPremium så man kunde få Business t/r.
Men hur funkar det med biljettsläpp, speciellt då returresan är en god bit efter utresan? Måste jag vänta tills man släppt bonusresor för båda, eller kan jag boka utresan på 2-4-1 och sedan lägga till returen när de datumen kan bokas? Jag är rädd att datumen som jag vill resa ut på hinner bokas innan returen kan bokas.
 

LPC123

Medlem
Du kan boka utresan och sen när dom släpper hemresan lägga på den. Men du är ute i god tid för resorna till den tid ni ska åka är inte släppta ännu. Lite olika men från 360 dagar innan avresa börjar det släppas biljetter. Lycka till med bokning när det är dags.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen