Renato
Medlem
Någon bild har du inte inkluderat.
Någon bild har du inte inkluderat.
Hallå gott folk.
Jag har märkt att det har varit jätte svårt att hitta business biljetter med rätt datum men till slut har jag hittat datumet om dom blir kvar.
Se bild, stämmer det poäng priset går det att använda amex, 2 for 1 voucher här? Blir det då halva 120k poäng plus skatter?
Tack
Nej, det går inte att kombinera Fly Premium och Amex 2-4-1. I bilden du bifogade har redan Fly Premium-rabatten applicerats, dvs normalpriset är 200 000 poäng, med Fly Premium går det ner till 120 000 poäng (plus skatter). Om du istället använder 2-4-1 så blir det hälften av 200 000 poäng, dvs 100 000 poäng (plus skatter). Inte 60 000 poäng, det vore nog lite för bra för att vara sant...
Använd Fly Premium på SAS flyg och spara vouchern till *A bokningar, om du inte har gott om vouchers dvs, då är det bättre att använda vouchern.Förlåt för mitt sena svar, mycket jobb just nu.
Tack för svaret, då förstår jag. Så sanningen är att 2for1 kontra flypremium är inte så stor skillnad i poäng.
Jo det hade varit "to good to be true"
Är det något jag ska tänka på när jag ska använda min 2for1 kontra fly premium.
Mitt syfte är egentligen res långt bort och få mest värde för poängen i bc class. Så tänjer jag spontant.
Är det något jag ska tänka på när jag ska använda min 2for1 kontra fly premium.
Stora skillnaderna är att
* 2-4-1 funkar på alla Star Alliance-flygningar, Fly Premium endast på SAS
* Man har ett begränsat antal 2-4-1-vouchers (en eller två per år beroende på kort), Fly Premium (undantaget lägstanivån) kan användas hur många gånger som helst
Med andra ord blir tumregeln att använda 2-4-1 på så dyra resor som möjligt, interkontinentala First och Business-class-resor alltså, för att få så mycket värde av dem som möjligt. Fly Premium kan man utan att skämmas använda på inrikes eller europaresor och, om man har tillräckligt mycket poäng, även på SAS-resor i Business till USA eller Asien.