Senaste nytt

Frågor om att boka SAS Fly Premium, Open Jaw och spädbarn i samma bokning

Renato

Medlem
Hej Jag behöver lite hjälp, jag har inte bokat biljetter via fly premium förut.

Det jag har gjort är att jag söker som vanligt på sas.se inloggad, arlanda- new-york t&r och söker med poäng. Sen kommer alternativen upp.
Dock vet jag inte om jag ska välja sas Go först sen till business, eller tvärtom, för jag har testat både men priset ändras inte.

när det gäller fly premium så har jag den högsta nivån men betalar man med poäng eller pengar, för jag vill helst betala för sas go men åka bc men betala med pengar inte poäng. Uppskattar hjälp.
 
Hej Jag behöver lite hjälp, jag har inte bokat biljetter via fly premium förut.

Det jag har gjort är att jag söker som vanligt på sas.se inloggad, arlanda- new-york t&r och söker med poäng. Sen kommer alternativen upp.
Dock vet jag inte om jag ska välja sas Go först sen till business, eller tvärtom, för jag har testat både men priset ändras inte.

när det gäller fly premium så har jag den högsta nivån men betalar man med poäng eller pengar, för jag vill helst betala för sas go men åka bc men betala med pengar inte poäng. Uppskattar hjälp.

Fly premium rabatten gäller bara på poäng bokningar.
När du söker en resa kryssar du i att du vill betala med "Poäng". Har du högsta nivån kommer poäng priset vara justerat så att Business kostar lika mycket som Go
 
Hej Jag behöver lite hjälp, jag har inte bokat biljetter via fly premium förut.

Det jag har gjort är att jag söker som vanligt på sas.se inloggad, arlanda- new-york t&r och söker med poäng. Sen kommer alternativen upp.
Dock vet jag inte om jag ska välja sas Go först sen till business, eller tvärtom, för jag har testat både men priset ändras inte.

när det gäller fly premium så har jag den högsta nivån men betalar man med poäng eller pengar, för jag vill helst betala för sas go men åka bc men betala med pengar inte poäng. Uppskattar hjälp.

I princip gör du rätt. Du ska söka med poäng. Du ska välja business biljetter o du kommer då se ett rabatterat pris. Är priset inte det så är det troligtvis vanliga biljetter som du kan köpa med poäng då det är möjligt nuförtiden. Du kan bara köpa reda med poäng, annars hade de varit lite för bra om man säger så. Såg t.ex. nu att de släppte massa business i natt under hela december från NY till Köpenhamn.
 

Xpressen

Medlem
Hej Jag behöver lite hjälp, jag har inte bokat biljetter via fly premium förut.

Det jag har gjort är att jag söker som vanligt på sas.se inloggad, arlanda- new-york t&r och söker med poäng. Sen kommer alternativen upp.
Dock vet jag inte om jag ska välja sas Go först sen till business, eller tvärtom, för jag har testat både men priset ändras inte.

när det gäller fly premium så har jag den högsta nivån men betalar man med poäng eller pengar, för jag vill helst betala för sas go men åka bc men betala med pengar inte poäng. Uppskattar hjälp.

För att använda Fly Premium måste det finnas tillgängliga bonusbiljetter i aktuell klass. Vill du flyga ARN-EWR i business måste det alltså finns SAS-Bonusbiljetter i business ditt aktuella datum, det räcker inte att det finns i Ekonomi. Om du använder lårgpriskalendern och sorterar på Business så ser du vilka dagar det finns tillgängliga biljetter, dessa är markerade med en liten guldig prick.

Edit: 3:a på bollen
 

Renato

Medlem
I princip gör du rätt. Du ska söka med poäng. Du ska välja business biljetter o du kommer då se ett rabatterat pris. Är priset inte det så är det troligtvis vanliga biljetter som du kan köpa med poäng då det är möjligt nuförtiden. Du kan bara köpa reda med poäng, annars hade de varit lite för bra om man säger så. Såg t.ex. nu att de släppte massa business i natt under hela december från NY till Köpenhamn.

Tack, if it is too good to be true, then it ain't true =) Exakt jag ser inte de rabatterade priset, även om jag väljer bc klass, eller sas plus, ser ingen stans att det ändras till sas go priser, har även testat ändrat datum. så här ser jag.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2021-05-09 kl. 14.50.19.png
    Skärmavbild 2021-05-09 kl. 14.50.19.png
    237,3 KB · Visningar: 137

palmen

Moderator
Tack, if it is too good to be true, then it ain't true =) Exakt jag ser inte de rabatterade priset, även om jag väljer bc klass, eller sas plus, ser ingen stans att det ändras till sas go priser, har även testat ändrat datum. så här ser jag.
I screen shot har du ju valt ekonomi, då betalar du för ekonomi också.

Priser du ser i Business kolumnen är ingen bonusbillett, därmed så får du ingen rabatt på det priset. Det är en vanlig revenue biljett som kan betalas med poäng, det är ingen bonusbillett dock.
 

Renato

Medlem
I screen shot har du ju valt ekonomi, då betalar du för ekonomi också

I screen shot har du ju valt ekonomi, då betalar du för ekonomi också.

Priser du ser i Business kolumnen är ingen bonusbillett, därmed så får du ingen rabatt på det priset. Det är en vanlig revenue biljett som kan betalas med poäng, det är ingen bonusbillett dock.

det är sant, men visste inte om jag ska först välja ekonomi för att ändra sen till bc men jag testade båda sätt, funkar ändå inte, jag vet inte vad jag gör för fel =(

Okej men det säger ju allt, om det inte ens är bonus biljetter. Hur ser jag bonus biljetter då? tack
 

Attachments

  • Skärmavbild 2021-05-09 kl. 15.08.01.png
    Skärmavbild 2021-05-09 kl. 15.08.01.png
    229,8 KB · Visningar: 126

Renato

Medlem
Nu skäms jag lite, jag sökte inte ens på bonus resor, utan sökte vanligt. nu har jag hittat det ock ska prova =)
tack alla.
 

palmen

Moderator
det är sant, men visste inte om jag ska först välja ekonomi för att ändra sen till bc men jag testade båda sätt, funkar ändå inte, jag vet inte vad jag gör för fel =(

Okej men det säger ju allt, om det inte ens är bonus biljetter. Hur ser jag bonus biljetter då? tack
Bonus biljetter ser du med guld pluppen som markör. Det ska då stå 50k poäng i Business kolumnen för att det ska vara en bonusbillett. Är det ett högre pris är det en revenue biljett.

Fly Premium är inte att du får en uppgradering. Det är att poängpriset reduceras när du bokar högre klass. Du kan med andra ord helt strunta i ekonomi, om det inte är just ekonomi du vill flyga.
 
det är sant, men visste inte om jag ska först välja ekonomi för att ändra sen till bc men jag testade båda sätt, funkar ändå inte, jag vet inte vad jag gör för fel =(

Okej men det säger ju allt, om det inte ens är bonus biljetter. Hur ser jag bonus biljetter då? tack
Som vanligt är det svårt att hitta i business. Mycket tar slut när de släpps så vill man ha specifikt datum o t/r gäller de att hänga på låset. Är man mer flexibel så kan man alltid hitta något. För att hitta just SAS biljetterna tycker jag awardhacks.se är väldigt smidigt. Där ser du typ direkt vilka datum som kan vara lediga närmsta året eller i närheten du helst vill åka.
 
Toppen