Senaste nytt

Fast Track borttaget på Arlanda för Lufthansa Business?

Det var min uppfattning också, men har inte grävt i det.

Dubbelkollade med amex-chatten. Efter lite goddag yxskaft så fick jag validerat att det ska gälla alla flygbolag, även då Lufthansa. De skapade ngn ticket som de ska kolla vidare hur det kunde hända. Förhoppningsvis tog jag en för teamet så att det inte drabbar någon annan när det faktiskt är lite kö i vanliga.

Trådens rubrik är långt ifrån tydlig och är närmast en krigsrubrik. Ve och fasa om Arlanda verkligen hade plockat bort fast track! Det är dock fullt möjligt att just Lufthansa plockat bort fast track för sina resenärer.

Den separata kön, fast track, på Arlanda T5 finns mest definitivt kvar och fungerade alldeles utmärkt så sent som imorse. Den korpulente farbrorn framför mig fick ta sin fru och vända då varken automatgrinden eller vakten släppte igenom dem medan den omedelbart öppnade sig för mig. Har man inte rätt biljett fungerar Amex Platinum och Centurion också som alldeles utmärkta grindöppnare i fast track.
Fast track är borta för lufthansa business, och gäller även om man innehar guldkort.

Fick denna info idag när jag var där?? :eek:

Förutom SAS väl?

Jag tolkar det som så här:

- Flyger du med LH har du inte tillgång till FT på ARN oavsett kabin eller status inom LH eller *A

- Flyger du annat *A (inkl SAS) har du tillgång till FT på ARN om du antingen flyger i business eller innehar *Gold

- Innehar du AMEX platinum eller centurion har du tillgång till FT på ARN oavsett vilket bolag (inkl LH) du flyger med eller din status hos bolaget eller alliansen

Kortfattat. Skillnaden från tidigare innebär att om du reser med LH saknar du tillgång till FT på ARN oavsett kabinklass eller status, men tillgång som vanligt om du har AMEX platinum eller centurion.

Eller?

Jag tolkar det som så här:

- Flyger du med LH har du inte tillgång till FT på ARN oavsett kabin eller status inom LH eller *A

- Flyger du annat *A (inkl SAS) har du tillgång till FT på ARN om du antingen flyger i business eller innehar *Gold

- Innehar du AMEX platinum eller centurion har du tillgång till FT på ARN oavsett vilket bolag (inkl LH) du flyger med eller din status hos bolaget eller alliansen

Kortfattat. Skillnaden från tidigare innebär att om du reser med LH saknar du tillgång till FT på ARN oavsett kabinklass eller status, men tillgång som vanligt om du har AMEX platinum eller centurion.

Eller?

Är verkligen ingen expert på området men hittills har SAS guld eller diamant alltid gett fast track om man flugit StarAlliance oavsett kabinklubb. Detta tvivlar jag på är ändrat.

Det har inte varit givet med övriga Star bolag att guldkort (förutom SAS då) gett FT på Arlanda, däremot har väl oftast business biljett räckt.

Toppen