Herr Nilann och jag är fullvaccinerade sedan i mars och skall åka till Malta i början av juni (om inte flygen ställs in). Gröna beviset är planerat till i slutet av juni, så det hjälper oss inte, tyvärr.
Då finns det någon anonym person under 65 år i din region som borde tacka dig eftersom du då frigjorde en dos Pfizer eller Moderna genom att acceptera AZ/Vaxzevria även som dos 2!Det var glada nyhetermed nu två sprutor Astra i armen - är Berlin i juni faktiskt realistiskt
![]()
Det kom en uppdatering nu från Lufthansagruppen gällande transit genom tyska flygplatser:
Dear Mr Senator
As of 13 May 2021 (date of planned entry into Germany) new regulations will apply for entry into the Federal Republic of Germany.
The most important points at-a-glance:
- Fully vaccinated or recovered persons are exempt from the testing requirement. However, this does not apply to entry from virus variant areas: Here, proof of testing is still required prior to departure
- Travelers are considered vaccinated if they have completed their vaccination series more than 14 days ago with a vaccine approved in the EU. These are currently the vaccines from BioNTech/Pfizer, Moderna, AstraZeneca and Johnson & Johnson. The proof of recovery must be a PCR/LAMP/TMA test proof that is at least 28 days and at most six months old
- The negative Covid-19 test result at time of departure, which may be required for entry, must be done no more than 48 hours (antigen)* or – new – no more than 72 hours (PCR, RT-LAMP or TMA) before the time of entry into Germany (time of swab)
- Certificates are accepted in English, French, German, Italian or Spanish; self-tests are not valid
- Fully vaccinated or recovered persons are exempt from quarantine when entering Germany from risk and high incidence areas. Passengers who have tested negative are also exempt from quarantine when entering from risk areas. This requires uploading proof of vaccination/immunity or testing as part of the Digital Registration on Entry (DEA). Alternatively, proof can be provided to health authorities after entry
- The Digital Registration on Entry (DEA) remains mandatory for all travelers, regardless of risk classification. There are only a few exceptions to these rules
For detailed up-to-date information on quarantine and testing requirements for entry into Germany, please visit lufthansa.com
- The above-mentioned proof of vaccination/immunity and testing requirements also apply to transfer passengers who are entering Germany for transit purposes only. The only exceptions are transfer passengers traveling from a non-Schengen state to a non-Schengen state
Learn more about entry into Germany
Please note: Due to last-minute changes in entry regulations, it may take some time before the content on this website is updated. We ask for your understanding and patience.
Yours sincerely,
Your Lufthansa Group airlines team
* Exception: Antigen tests only 24 hours if arriving from virus variant areas
”
- Fully vaccinated or recovered persons are exempt from quarantine when entering Germany from risk and high incidence areas. Passengers who have tested negative are also exempt from quarantine when entering from risk areas. This requires uploading proof of vaccination/immunity or testing as part of the Digital Registration on Entry (DEA). Alternatively, proof can be provided to health authorities after entry”
- Någon som förstår hur detta fungerar? Jag hade covid i feb/mars (positivt test) varit frisk ca 3 mån. Kommer inte få spruta förens bland de sista i sverige. Har ju mitt positiva testresultat på 1177. Har jag nytta av det vid transfer i mitten av juni i frankfurt eller måste ja ta lamp/pcr?
Ett alternativ för fullvaccinerade, innan vaccinpasset är klart, kan vara ett vaccinationsintyg från Carelab,
Vaccinationsintyg | Carelab Sweden
Vaccinationsintyg för covid-19
För att kunna resa in i andra länder krävas ett vaccinationsintyg.
Intyg för resa på redan utförd Covid-vaccination för resa eller friskintyg som signeras av läkare vilket vissa resmål eller ändamål kan kräva.
Jag har inte testat själv och vet inte hur detta fungerar, men om man kan slippa PCR-test är det positivt. Avvaktar nu hur det går med vaccinpasset och Maltas beslut att lätta på restriktionerna och godkänna vaccinintyg 1 juni.
- Inget fysiskt möte
- Har en QR-kod
- Digitalt
- Läs mer i bokningsinformation.
Känner jag borde ta reda på detta själv men lyckas inte. Kommer göra transit i juni på just FRA om allt vill sig (negativt test före om nu inget magisk händer med vaccinpassen).
Anti-gen-test ska fungera. "
https://www.lufthansa.com/be/en/entry-into-germany
- "The test must be performed at the earliest 48 hours (antigen, RT-LAMP or TMA test) or 72 hours (PCR test) prior to entry into Germany."
Nu tillfrågan. Vaccinova använder:
"Det tar 15 min att få resultatet, och då får ni reseintyget i
pappersform. Intyget står på engelska.
Testet heter Genbody Covid-19 Ag (Detection of SARS CoV-2 Ag)."
Någon som vet om det finns någon lista eller dylikt med godkända antigen test för tysk "transfer" ?
These include tests that achieve ≥80% sensitivity and ≥97% specificity compared to PCR tests