Nej, men jag antar att jag är mer förlåtande till ett litet misstag än att sätta mig på moraliska höga hästar med slutsatsen att de håller på med bondfångeri, oetiskt ljug och borde kölhalas. Mitt intryck är att hitta fel med Chatflights är ju lite av en sport på BC, vilket är lite komiskt om det nu är så att en majoritet inte använder produkten.
För mig är det också skillnad på att känna sig lurad och att faktiskt bli det. Att bli lurad innebär t.ex. att jag bokar och betalar LH F men kommer till flygplatsen och hamnar i C trots att agenten sa att jag bokades i F och jag betalade för det eller att säljaren säljer mig en 8K TV men det visar sig att den bara är 4K efter jag betalat och fått hem TV:n., håller med er att detta inte är ett ok beteende.
Jag kanske (men bara kanske) skulle känna mig lurad för att jag får reda på efter två rader i en chat-app att jag inte kan boka en resa med LH F så långt in i framtiden trots vad Calle Schulman säger men jag skulle nog inte bli så sjukt besviken och ta fram den moraliska storsläggan och börja prata bondfångeri, anmäla osv.
Jag har också en cynisk världsbild som innebär att jag förutsätter att all marknadsföring förskönar produkten och ljuger för mig och därmed känner jag mig mindre kränkt när jag har rätt i mitt antagande. Jag har också givetvis ett mentalt instagramfilter som förutsätter att ingenting som någon s.k. influencer postar är helt sant mao. så hade jag förutsatt att Calle Schulman snackar skit.