Fick igår kväll ett flyg inställt (SAS 737-700) på min hemresa MEX-FRA-ARN och blev ombokad med en väldigt lång bytestid i Frankfurt vilket jag gärna undviker.
Samtal 1: Hängde på låset imorse och bad han som svarade att söka på en hemresa ett dygn senare, han hittade bara platser för MEX-FRA och inget vidare utan ett lika långt byte som jag redan hade då. Tackade för mig och behöll det jag redan hade.
Samtal 2:Kom på att jag kunde söka till GOT istället så ringde in igen. Han som svarade hittade platser i ekonomi hela vägen både MEX-FRA-ARN och MEX-FRA-GOT med okej bytes tid i frankfurt. Tyvärr blev jag störd av annat och behövde avsluta samtalet.
Samtal 3:Ringde in igen senare och bad hon som svara göra samma sökning, hon hittade business på samma flyg som i samtal 2 men i business istället, skrek glatt Boka! Hon knappade lite och sa att jag får bekräftelse senare under dagen. Fick mailet och såg då att jag fått bokningsklass X, ekonomi... Jag hade inte heller fått tillbaka några poäng för att jag skulle åka i ekonomi iställlet.
Samtal 4: Förklarade situationen för han som svarade och han kunde då inte hitta business platser utan bara ekonomi. Han sökte ännu en dag senare till och där fanns business. Jag velade några sekunder om det var värt att stanna en natt till för att få åka i business. Kom fram till att jag tyckte det var värt det så nu blev det hemresa 2 dygn senare än planerat, skönt att jag kan jobba remote ändå så gör inte jättemycket att vara borta lite extra.
Awardfares visade 9 platser i business för båda dagarna jag sökte på både för MEX-FRA-GOT och MEX-FRA-ARN