SJ (åter)startar resebokning till kontinenten

Det ska också påtalas att lanseringen sker i samarbete med någon partner och att de finstilta i avtalet ännu inte är klart. Med tanke på att man anger veckor så lär man ligga nära en överenskommelse.

Vem partnern är vet jag inte.

Kul men tror det när jag ser det i drift //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji41.png

Palazzi skrev:Det ska också påtalas att lanseringen sker i samarbete med någon partner och att de finstilta i avtalet ännu inte är klart. Med tanke på att man anger veckor så lär man ligga nära en överenskommelse.Vem partnern är vet jag inte.Klicka för att utvidga...

SJ bytte nyss (eller ska byta) bokningsleverantör från Silverrail till Sqills. Jag anar att den nya leverantören har bättre kopplingar mot andra system och därför medger utlandsbokning?

Sqills - Railway Technology

Intressant! Men tror ni man kommer kunna boka genomgående biljetter med de rättigheter det medför, eller pusslar de bara ihop en resa med flera olika biljetter åt en?

HCas skrev:Intressant! Men tror ni man kommer kunna boka genomgående biljetter med de rättigheter det medför, eller pusslar de bara ihop en resa med flera olika biljetter åt en?Klicka för att utvidga...

En gissning är det sistnämnda. Samarbetet DB/ÖBB/SBB är nog annars det säkraste sättet att boka genomgående biljetter, om man inte vill köpa Interrail.

Jag hoppas innerligt att någon av nämnda operatörer blir de som vinner den svenska upphandlingen, för det skulle göra anslutningar smidiga.

Back