Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Kristofer

Medlem
Vadå kolla? Det som händer är ju tragiskt.

Well. Det är väl ungefär lika nördigt att följa alltsammans på internet som att göra det på plats? Visst är det tragiskt, jag menar ingenting annat. Jag äger själv aktier i SAS och har 175 000 EB på kontot. Men jag förstår verkligen inte varför du ens hänger i den här tråden (där andra nämner att de laddat upp med chips etc) i så fall. Och naturligtvis var mitt inlägg ett skämt. Precis som jag gissar att de andras chips-inlägg var.
 
Last edited:

jurgenb

Medlem
Det blir nog en konkurs och direkt uppstart av ett nytt bolag som tar över flygningarna typ SAS Finland och alla plan osv hur man gör allt det rent praktiskt blir intressant men SAS kommer inte finnas kvar som tidigare iaf det känns mer el mindre helt givet! För mycket skit i bagaget som vare sig har el kommer att fungera oavsett sparplaner hit o dit!

Swissair > Swiss
Sabena > Brussels Airlines

En annan variant är ju Austrian som flyttat all sin flygande verksamhet till Tyrolean som var ett dotterbolag och tidigare uppköpt "konkurrent"..
 

Palazzi

Medlem
En intressant intervju om de gamla tiderna hur det var att jobba på SAS: â€Kanske ska jag försöka hitta ett annat jobb†- Nyheter | SVT.se

Mycket trevligt klipp :)

Jag tror faktiskt att det blir konkurs 00.00 ikväll. För mycket som pekar på att styrelsen planerat detta i förväg. Kommunikationen med facket är mest för att blidka anställa och resenärer tror jag. Jacob Wallenberg är en man som aldrig skulle sätta ett företag i konkurs utan att ha en plan B.

SAS Finland är redan registerat. Jag tror vi kommer se enskilda bolag för varje stat, men med täta samarbeten. Troligen kommer flest anställas i Finland och Sverige, där löneläget är bättre.

Tycker synd om alla de anställda och de som bokat flyg (mig inräknat), men det är nog nödvändigt.. :(
 

extacn

Medlem
Om det blir konkurs, slår det till först när Tingsrätten i Sthlm öppnar imorgon?
Det står 2 kärror på Frösön nu som ska gå till ARN 06.30 resp 07.15.
Är bokad.
Kärrorna ska ju ändå hem till basen så då borde vi ju få följa med...
Förresten så gäller mitt TPI till 09JAN :mad:
Och 435k EB :mad:
 

Chrille

Medlem
Well. Det är väl ungefär lika nördigt att följa alltsammans på internet som att göra det på plats? Visst är det tragiskt, jag menar ingenting annat. Jag äger själv dessutom aktier i SAS. Men jag förstår verkligen inte varför du ens hänger i den här tråden (där andra nämner att de laddat upp med chips etc) i så fall.

Jag gottar mig inte i andras olycka.
Jag funderar mest över om jag ska åka till flygplatsen i morgon kl 06:00. Om jag klarar att utföra mina inbokade möten måndag och tisdag.
Jag äger också aktier i SAS.
Jag äter inte chips.
 
Toppen