Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Snart midnatt här i Moskva men det går ju inte att sova p g a spänningen ! Har dock bokat
returen med LH från VKO för att vara på den "säkra sidan".

Jag är inte heller något stort fan av fackförbund, men att kalla dem för äckel är bara otroligt barnsligt och lågt.

Eller så leker de med 15000 personers inkomst och fortsatta liv? Då en av oss två i min familj är beroende av det så är det inte speciellt kul. Speciellt när de för talan för de antal tusen som inte vill ha något med facket att göra. Det är inte ok inte i närheten.

Eller så leker de med 15000 personers inkomst och fortsatta liv? Då en av oss två i min familj är beroende av det så är det inte speciellt kul. Speciellt när de för talan för de antal tusen som inte vill ha något med facket att göra. Det är inte ok inte i närheten.

Hur mycket gnällde två av dina familjemedlemmar när facket fick upp lönerna/förmånerna/arbetstiderna?

Riktigt trist.

Jag har full förståelse för att det inte är kul med de konsekvenser som SAS-ledningen nu vill påtvinga er som jobbar hos dem, men alternativet är ju som sagt inte bättre.

Fackföreningar i Sverige har lite för mycket makt och jag kan tycka att de inte alltid förstår var gränsen går. Nu ska vi ju inte prata politik på det här forumet, så jag avhåller mig från att beskriva några av de mer allvarliga problem som vissa fackförbund dras med.

Toppen