Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

inka

Medlem
Njae, man kan ibland se "indikationer" på det. Turkish är ju ett bra exempel då det inte finns platser i business på ARN-IST men söker du istället ARN-IST-XYZ så finns helt plötsligt platser på ARN-IST i samband med resan till XYZ.
Om du hittar en genomgående resa från A till C via B på air canada eller united där B är inom Europa så bör det gå att boka, men finns som sagt inga garantier.
Men som jag sa ovan, viktigast att boka långa sträckan, connections inom Europa brukar alltid lösa sig och worst case scenario får man köpa en enkel biljett.
Tack, tror du att det kan påverka att det inte finns ngn SAS-flight som trafikerar på sträckan VIE-ARN?

Och som du skriver, sista sträckan kan man ju lösa själv annars med en separat enkelbiljett. Men är ett bra tag till avresa så testar nog lite fler gånger längre fram innan jag ger upp :)
 

palmen

Moderator
Tack, tror du att det kan påverka att det inte finns ngn SAS-flight som trafikerar på sträckan VIE-ARN?

Och som du skriver, sista sträckan kan man ju lösa själv annars med en separat enkelbiljett. Men är ett bra tag till avresa så testar nog lite fler gånger längre fram innan jag ger upp :)
Vilket bolag det är spelar mindre roll, men har de lagt in married segment så har de.
Min erfarenhet säger att det brukar finnas bättre tillgång på connections när det är mindre än ett halvår kvar till avresa (så länge de inte bokats upp innan)
 

nili

Medlem
Har liknande problem med en 2-4-1 bokning, får inte lägga på sista sträckan fr VIE till ARN, trots flertalet försök med olika agenter, tillgänglighet finns på både United och Canada Air.

Jag undrar varför just connection inom Europa verkar vara ett problem, strider det mot ngn regel? Kan det påverka att det inte finns ngn SAS-flight som trafikerar på sträckan VIE-ARN?

Ringde ytterligare en gång och hamnade på Cypern och en engelsktalande agent. Hansa typ "då får vi göra på ett annat sätt" och vips hade han bokat connection i europa också med swiss (samma ARN-ZHR som inte funkade tidigare). Så på 5:e försöket gick det. Tyvärr hittade inte han heller någon tillgänglighet i USA. Men det går ju köpa separat.
 

Davvelavve

Medlem
Blev igår bokad i ekonomi GOT-FRA för agenten inte kunde boka biz.
Sökte idag samma avgångar på både AC och United, båda fanns i business där och på United så var det till och med business saver. Borde jag ringa in igen? För övrigt var ju agenten bra som hittade en resa jag själv inte kunde hitta.
 

palmen

Moderator
Blev igår bokad i ekonomi GOT-FRA för agenten inte kunde boka biz.
Sökte idag samma avgångar på både AC och United, båda fanns i business där och på United så var det till och med business saver. Borde jag ringa in igen? För övrigt var ju agenten bra som hittade en resa jag själv inte kunde hitta.
Denna fråga är uppe flera ggr i veckan nu. Det förekommer att det verkar synas business på united/air canada men agenten kan bara boka ekonomi. Det händer även att sas har bonusplatser i plus/ekonomi men de går inte att koppla på till en connection.

Om det inte är viktigt att få det fixat idag (voucher som går ut) så skulle jag ta det senre, brukar gå att lösa med mindre än 180 dagar till avgång. Det finns ingen garanati för att det går att ändra till business även om det ser ut som det finns om du söker separat, married segment mm kan spela in.
 

MrRob

Medlem
Blev igår bokad i ekonomi GOT-FRA för agenten inte kunde boka biz.
Sökte idag samma avgångar på både AC och United, båda fanns i business där och på United så var det till och med business saver. Borde jag ringa in igen? För övrigt var ju agenten bra som hittade en resa jag själv inte kunde hitta.

Jag hade också problem med att hitta C häromdagen. Hittade flera anslutningar mellan CPH-FRA och FRA-LHR på Uniteds hemsida som visade business saver men agenten kunde inte hitta mycket. Löste sig med en övernattning i London men jag kommer nog att försöka få till en ändring längre fram för att kunna flyga samma dag i C.
 

nili

Medlem
Skrev ett inlägg tidigare om att dom inte lyckades fixa connection inom Europa. Detta inlägg verkar ha försvunnit (kanske i samband med certifikatsstrulet). I a f när jag ringde in kunde dom inte boka ARN-ZRH-EWR i business med Swiss trots att det fanns platser ARN-ZRH, ZRH-EWR separat (och hela sträckan på United och Air Canada). När jag femte eller sjätte gången ringde så hamnade jag hos en engelsktalande snubbe på Cypern (trots att det var under kontorstid). Han sa bara typ " då får vi göra på ett annat sätt" så löste han det.
 
Hejsan!
Jag, som många andra, har en voucher som går ut idag. Jag ringde SAS förra veckan och de frågade efter min PIN, som jag självklart glömt bort. Det skulle ta ca 15 min att få koden skickad till mig per SMS. Jag har fortfarande inte fått koden...
Nu har jag suttit i kö i 1 timme och väntat på att få komma fram för att säga åt dem att skicka den till mig igen. Sen behöver jag sitta i kö i 1+ timme till när (om) koden kommer fram. Jag ser en eventuell bonusresa rinna mig ur händerna.
Någon som kan bekräfta att det bara tar 15 min att skicka koden? Varför tar det inte bara ett par sekunder så man slipper ringa om igen...? Är det en strategi från SAS sida?
 
Hejsan!
Jag, som många andra, har en voucher som går ut idag. Jag ringde SAS förra veckan och de frågade efter min PIN, som jag självklart glömt bort. Det skulle ta ca 15 min att få koden skickad till mig per SMS. Jag har fortfarande inte fått koden...
Nu har jag suttit i kö i 1 timme och väntat på att få komma fram för att säga åt dem att skicka den till mig igen. Sen behöver jag sitta i kö i 1+ timme till när (om) koden kommer fram. Jag ser en eventuell bonusresa rinna mig ur händerna.
Någon som kan bekräfta att det bara tar 15 min att skicka koden? Varför tar det inte bara ett par sekunder så man slipper ringa om igen...? Är det en strategi från SAS sida?
Beställ på webbsidan igen
 
Toppen