Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Är det bara jag eller är det längre kö om man ringer 08 -797 40 40 (uppges på vouchern från amex)
än om man ringer direkt till sas-supporten? Men båda kan hjälpa på samma vis numera?

Ringde in förut för en bokning med min voucher som går ut 31/3. Såg efter bokningen att han hade applicerat fel voucher så min som går ut 31/3 fanns kvar. Ringde in nu strax innan 17:00 och kommer fram kl 17:03 till en som säger att han skall koppla mig vidare till dem som sköter dem bokningarna (ringde rätt nr). Kommer såklart inte fram då de har stängt :mad:

Ringde in förut för en bokning med min voucher som går ut 31/3. Såg efter bokningen att han hade applicerat fel voucher så min som går ut 31/3 fanns kvar. Ringde in nu strax innan 17:00 och kommer fram kl 17:03 till en som säger att han skall koppla mig vidare till dem som sköter dem bokningarna (ringde rätt nr). Kommer såklart inte fram då de har stängt :mad:
Så ser det ut för min del också från en bokning i helgen. Ska ringa imorgon och kika vilken voucher de har applicerat.

Det där hände mig också. De applicerade den nyaste vouchern på en ren SAS-award (som bokades först) och sedan den äldsta vouchern på en senare resa (*A som dessutom skulle ändras efter att vouchern gått ut). Enda gången den trevliga, lågmälda och älskvärda Mr Basic :) fått ge plats åt en helt annan Mr Basic :mad: (ja, ni förstår). Fick en ursäkt och sedan korrigerades det omedelbart.

Han som bokade sa att systemet alltid tog den äldsta vouchern först.
SAS system ger jag inte mkt för, kontrollera själva. :cool:

Är det bara jag eller är det längre kö om man ringer 08 -797 40 40 (uppges på vouchern från amex)
än om man ringer direkt till sas-supporten? Men båda kan hjälpa på samma vis numera?
Ringer du vanliga supporten är risken att personen där inte kan/får boka med voucher. Alla de som har den befogenheten nu svarar nog på själva voucher numret.

Så ser det ut för min del också från en bokning i helgen. Ska ringa imorgon och kika vilken voucher de har applicerat.
Insåg att man också fått betala 375 kr i serviceavgift som man inte skall behöva betala nu.
Ringde det vanliga nret med EBG och kommer till en engelsktalande agent nu på kvällen. Löser det galant med en refund och ny bokning med bättre utresa som hon hittar.
Dock tar de fel voucher igen...får ringa imorgon igen...

Jag har lagt till en segment till en befintlig bokning, efter 30 minuters väntetid tog det bara en minut eller så.
Däremot vet nån varför är det så komplicerat att räkna om skatter? Han försökte göra det själv i några minuter sen meddelade att han ska skicka vidare så det blir rätt. Nu väntar jag på återkoppling. Det kommer gå bra, bara funderar verkligen vad det är som tar tid på detta :)

Förutom en halvtimmes väntetid hade jag också en bra upplevelse i fredags. Fick snacka med någon som hette ABC - han hittade direkt exakt de flyg som jag ville boka. Tyvärr hittade han inga biljetter i Business - de fanns på Air Canada, men inte på United, så jag hade inte för stora förhoppningar. På eget bevåg så sökte han leg-by-leg för att se om de då skulle komma fram, och han prövade även med att förskjuta resan en dag, dock utan framgång. Rätt voucher använd, rätt serviceavgift dragen, tog allt som allt max 10 min. Märkte ingen skillnad alls i servicenivå jämfört med Tallinn faktiskt (förutom att jag kunde snacka svenska såklart).

Och i efterhand så är jag faktiskt inte så ledsen över att det inte fanns i Business. Självklart är Business-resor med poäng bättre värde, men med tanke på hur segt poängintjäningen går nu under corona så hade jag ändå inte haft nog med poäng för att boka Business både med den här vouchern och på den jag har som går ut vid årsslutet. Så jag får bara ta Business-resan då istället :)

Last edited by a moderator:
Ringde idag, 20-30 min väntetid trots prioriterad kö i Gold, verkade inte vara någon skillnad, provade både att knappa in EB-nummer och utan, fick samma plats :).

Möttes av en kvinnlig röst med lite brytning, svårt att höra om det va dialekt eller annat språk hon bröt på.
Amex-Vouchern gick ut nu i mars.
Hade letat resor själv via United till Mauritius. Hon lyckades inte se dessa i första sökningen, vi gick leg för leg, men hittade bara vissa av de Business platser jag sett via Frankfurt, men det mesta hon hitta var ekonomi.

Hon sökte själv och hittade istället via IST, fick Business hela vägen till MRU och hem vart det ett extra stopp via MUC, där fanns dock inte Business, men Ekonomi fick duga.

Supernöjd med bemötandet och allt ser rätt ut i bokningen och hon har tagit rätt vouchers, hon såg även att jag hade ett pågående case om skatter för en resa som fastnade i pandemin 2019 som jag inte fått tillbaka, så hon skulle ligga på refundavdelningen.

5 av 5 Kenta, Tjäääna! ;)

Toppen