Jag tillhör nog en av dessa som berömt SKV för deras hjälpsamhet och serviceanda. Det baserar jag på min tid som företagare när jag hade skattefrågor. Man kan så klart råka ut för någon övernitisk person även där.
i övrigt håller jag med dej om det du skriver. Det känns inte riktigt som man siktar på rätt målgrupp i dessa tider när vi har ett betydligt större fusk med våra välfärdssystem både från privatpersoner som från företagare i vissa branscher. Denna kontroll mot bonussystem kommer med all säkerhet att kosta mer i granskning än vad som kommer in. Det är i dagens läge dåligt prioriterade resurser av SKV.
Jag tror inte heller att det är SKV som hittat på denna granskning utan jag tror det är kvällstidningarnas sensationsjournalistik som satt igång detta. Inte heller politikerna borde ha något intresse av att kräva denna granskning eftersom det med all säkerhet finns många som använt sina poäng privat.
Detta projekt rinner nog ut i sanden när SKV upptäcker att det kommer att bli mycket svårt att beräkna förmånsskatt på detta och kräver resurser som inte står i proportion till vad det ger.
För att vara helt ärlig så vet jag inte hur ration mellan privatintjäning och inräkning i tjänst ser ut hos medlemmarna på forumet.
Men det skulle inte förvåna mig om vi har en massa nyrekryterade medarbetare från SKV till både AMEX och Mastercard om dom börjar ringa runt och upptäcker att det inte är via tjänsteresor som lejonparten av poängen kommer in.
Även Coop lär få en del nya kunder och de som befinner sig på online-shoppingen.
Så i förväg gratulerar jag ovannämnda företag