Snyggt Daniel, Bra recension. Måste gå dit![]()
Pris.
Tre rätters, flaska champagne, två röda glas och espressomartini istället för kaffe landade på "ett par tusen" och fruns kommentar av en snittnota på ~1500kr/pers i hela restaurangen stämmer ganska väl.
Vi får gå dit och ta några drinkar i baren annars - Har du varit på Dahlboms än?
Det blir ju så. var typ samma för oss men kunde inte missa Astoria...Nej inte käkat ute i princip sedan Augusti.
Håller mig hemma för det mesta.
Hängde på låset vid midnatt för att få till en bokning 29/5, enda som finns ledigt bland middagsbokningar är så klart första tiden kl 16:00.
Precis när jag ska avsluta den så tar någon annan det, fick bli en lunchbokning istället!
Bifogar några bilder från helgens besök på Astoria.
Ostron Rockefeller
Visa bifogad bild 117434
Grillad vit sparris
Visa bifogad bild 117435
Trippelostravioli
Visa bifogad bild 117436
Anka frites
Visa bifogad bild 117437
Köket
Visa bifogad bild 117438
Mycket trevligt ställe och maten var riktigt bra. Det gick nästan lite för fort med serveringarna så man fick en känsla av att dom gärna ville få loss bordet till ytterligare en servering även om tidsbokningen räckte fram till stängning. Björn var även på plats och inspekterade denna kväll. Det blir ett nytt besök på långfredag.
Ostronen var riktigt bra, kommer att ta dom på fredag igen. Jag tyckte även sparrisen var väldigt god. Vi var nöjda med alla rätterna vi åt.Snyggt!
Hur var sparrisen och Ostronen?
Ankan är ju en riktig smaskig sak.