Du kan uppgradera men får då applicera en ny giltig voucherKänner mig lite stressad över 2 vouchers som går ut 31/3 och tyvärr har poängsamlandet gått ”sådär” sista 12 månaderna.
Har med andra ord inte poäng nog till business just nu men det löser sig antagligen inom några månader. Kan jag uppgradera till business om det skulle finnas senare trots att min voucher då är utgången?
Du kan kan uppgradera(med fler poäng) så länge avreseort och återreseort är exakt samma, resan måste börja och sluta på samma ort(ingen open jaw). Sträckningen kan vara olika i den nya bokningen, vouchern utgången, man kan till och med tydligen göra det flera ggr så länge SAS har kvar den här temporära regeln(ingen vet hur länge). Källa: agent på 018-, samt egen gjord ombokning, uppgradering, ändrad sträckning med utgången voucher.
På SAS egen FAQ står det så som Mats Ottosson skrev ovan. Du kan ju hänvisa till detta om de säger emot.Det är ju här jag blir förbannad. Fick ett helt annat besked för 10 dagar sedan. Beskedet var en ändring, även om det bara var en uppgradering, och sedan hade man bränt alla chanser till ändring av sin bokning.
Även om den ursprungliga resan är en open jaw (som man vill ändra datum/uppgradera)?u kan kan uppgradera(med fler poäng) så länge avreseort och återreseort är exakt samma, resan måste börja och sluta på samma ort(ingen open jaw).
Nä tog inte mer än 2-3 min när jag har ringt i sista veckan.Tänkte ringa nästa vecka och boka en resa till Boston, brukar det vara lång kötid på telefonen?