Senaste nytt

Eurobonus X 4 (apr-jun) tråden för "milage runs"

@Maja
Att du utgår från GOT är ju bara ett plus i kanten, mer poäng om du flyger ex= GOT-ARN-CPH-WAW-CPH-ARN-GOT (4025 kr) = 29992 poäng :)
Krävs dock en övernattning då det inte går att åka med vändande flyg och vad jag har läst mig till så kommer man väl inte in i Polen utan PCR-test? Eller har jag missat något?

Krävs dock en övernattning då det inte går att åka med vändande flyg och vad jag har läst mig till så kommer man väl inte in i Polen utan PCR-test? Eller har jag missat något?

Du behöver ingen övernattning, en heldag på flyget, gällande PCR testet så vet jag inte läget, men du kommer bara att vara i transit så det kanske underlättar? (får bokas som enkel då det är för kort tid mellan flygen)

Men jag kikade i Juni, då är läget kanske bättre.

Du behöver ingen övernattning, en heldag på flyget, gällande PCR testet så vet jag inte läget, men du kommer bara att vara i transit så det kanske underlättar? (får bokas som enkel då det är för kort tid mellan flygen)

Men jag kikade i Juni, då är läget kanske bättre.
Hittar inga avgångar med 2 mellanlandningar där jag ens har en rimlig chans att komma med vändande plan. Ankommer nämligen kl 18:10.

Den senaste med 2 mellanlandningar från WAW avgår nämligen kl 10.00. Så vilket datum och avgångar fick du ihop det så man slapp övernattning? :)

@Maja My bad! Såg precis att det blir en natt på Arlanda för din del på hemresan, om du inte vill flyga hem direkt.

Annars så är AMS ett bra alternativ, 40 min byte och vändande maskin tillbaka (via OSL) ,samma kostnad, lika många poäng = 6 juni

@Maja Annars så är AMS ett bra alternativ, 40 min byte och vändande maskin tillbaka (via OSL) ,samma kostnad, lika många poäng = 6 juni

Bokas som två enkelresor för att få ihop detta och du ska inte ut genom något tull och in igen eller något liknande? @Berglund är väl expert gällande AMS? Vad säger du? Är det genomförbart detta?

@Maja Fördelen för din del med GOT , är ju flera poäng, utgår du från ARN så är det genomförbart, då du får 1 timme mellan flygen och kan boka den som en vanlig T&R

Behöver du mera poäng?, ta en övernattning i Sthlm, flyg dagen innan GOT-ARN-VBY-ARN = 11244 poäng ytterligare för den facila kostnaden 2544kr :rolleyes:

Bokas som två enkelresor för att få ihop detta och du ska inte ut genom något tull och in igen eller något liknande? @Berglund är väl expert gällande AMS? Vad säger du? Är det genomförbart detta?
Det går bra att göra en sådan snurr på AMS men allting bygger förstås på att flygen går i tid och att du kan göra incheckningen online.

I dessa föränderliga coronatider kan flygbolagen och eller olika myndigheter i landet du flyger från eller landet du åker till få för sig att de vill att du ska ha eller kunna uppvisa test X, Y och Z. Det kan då uppstå att flygbolagen, som sätts att kontrollera detta, tar bort möjligheten till incheckning online vilket i så fall skulle tvinga ut dig, tvinga fram ny incheckning över disk med uppvisande av testresultat X, Y och Z för att sedan åka på ny säkerhetskontroll. På separata biljetter känns det en smula riskabelt med bara 40 minuter till godo för att göra snurren.

Är man äventyrlig, som jag, då kör man på det här, hoppar och håller tummarna. Är man i behov av lite mer trygghet, garantier och att komma hem till middagen, då kanske man väljer en resa inom Sverige istället?!

Ser ibland lite ljus i tunneln.
Kanske man i juni kan åka till Kina utan karantänskrav men bara om man tagit ett vaccin som tillverkats i Kina! EU och Kina har ett jobb med avtal att göra tycker jag.
Iallafall jag kanske kan få ett sådant vaccin tills dess eftersom jag är i Shanghai.
En tur och retur med SAS från Shanghai till Göteborg i juni skulle ge 65000 status poäng i ekonomi.

Last edited:
Är man äventyrlig, som jag, då kör man på det här, hoppar och håller tummarna. Är man i behov av lite mer trygghet, garantier och att komma hem till middagen, då kanske man väljer en resa inom Sverige istället?!

Mycket kloka synpunkter! Jag avvaktar och ser hur det hela utvecklar sig innan jag bokar något. Visst, priserna kan riskera att skena iväg och då blir det ingenting av det hela och jag får hitta andra vägar för att nå mitt mål.

@Maja Är det guld eller diamant som är målet?

Ändrade själv om en AMS milage run som skulle gått i Augusti, bokade in den i Juni och sparade 72! kr och får X4 poäng istället.

Tänkte avvakta med att boka en till då det är lite oklart med alla tester, men man kan ju i värsta fall avboka hos SAS, och få en voucher som gäller i 12 mån, och boka en ny resa nästa år!

(priserna är ju helt ok just nu)

Toppen