NyfikenGrau
Medlem
För min egen del så kommer jag inte att resa så länge det krävs PCR-tester, nu när jag dessutom strax är färdig-vaccinerad. Det är så mycket som kan hända, flyget blir instället eller försenat och vips så gäller inte mitt test längre då det blivit för gammalt. Avbokade nyss en resa till Mallis (med SAS som för övrigt återbetalades på 1 dag!) just för pga detta.
Kan jag förstå. Många tyskar flockas nu till just Mallis för att det inte längre är nåt riskområde så man slipper karantän efter hemkomst. Men, göra PCR för att tillbringa påsken med tveksamt väder och maskbeklädda så fort man ska göra något? Nej tack.
Däremot har vi en större resa i juni planerad, 3 v med bil till och från Grekland. Där känner vi att vi kan ta PCR-test (flera om det behövs), kommer löna sig tack vare reslängden så att säga. Den resan kommer hänga på risken för karantän vid hemkomst, men ser den som mycket låg mtp sommar och långt framskriden vaccinering.
Vad gäller vaccinering kan man väl hoppas att tempot fortsätter accelerera, men ser ändå inte hur vi (45-50 år, ingen riskgrupp) ska kunna vara vaccinerade redan före juni som det ser ut nu.