Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en ren SAS bokning till Washington i juni som är gjord med en voucher som går ut nu på söndag. Det känns så klart väldigt osäkert om resan blir av med tanke på ev inreseförbud, vaccination etc. Är det helt säkert att det senare går att boka om (senarelägga till samma destination) även fast vouchern har gått ut? Eller ska jag boka om redan nu?
 
Jag har en ren SAS bokning till Washington i juni som är gjord med en voucher som går ut nu på söndag. Det känns så klart väldigt osäkert om resan blir av med tanke på ev inreseförbud, vaccination etc. Är det helt säkert att det senare går att boka om (senarelägga till samma destination) även fast vouchern har gått ut? Eller ska jag boka om redan nu?
Om vouchern går ut kan inte inte ändra resan förutom att avboka den helt.
 
Om vouchern går ut kan inte inte ändra resan förutom att avboka den helt.

Tänkte på det som står i SAS FAQ länkad från första inlägget i denna tråd:

"You can use non-expired Amex vouchers when you make a new booking.
If your voucher has expired since you made your original booking you are allowed to rebook without a fee.
Rebooking has to be done before the flight's departure through SAS Customer Service. Rebooking can only be done to and from the same destinations as the original booking."

Eller missförstår jag?
 
Jag har en ren SAS bokning till Washington i juni som är gjord med en voucher som går ut nu på söndag. Det känns så klart väldigt osäkert om resan blir av med tanke på ev inreseförbud, vaccination etc. Är det helt säkert att det senare går att boka om (senarelägga till samma destination) även fast vouchern har gått ut? Eller ska jag boka om redan nu?
Ja det går bra att ändra, precis som du sett i deras FAQ.

Om vouchern går ut kan inte inte ändra resan förutom att avboka den helt.
Detta stämmer inte längre. Det brukade vara så men SAS erbjuder nu ombokning även på utgångna vouchers så länge start och destination är samma som man bokat.
 
Jag har en ren SAS bokning till Washington i juni som är gjord med en voucher som går ut nu på söndag. Det känns så klart väldigt osäkert om resan blir av med tanke på ev inreseförbud, vaccination etc. Är det helt säkert att det senare går att boka om (senarelägga till samma destination) även fast vouchern har gått ut? Eller ska jag boka om redan nu?


Måste ju vara ganska stor sannolikhet att UD förlänger avrådan och då får du en ny voucher se post #248

("Sannolikt va, det betyder väl nåt som är likt sanning. Men riktigt lika sant som sanning är det inte om det är sannolikt." Tage Danielson)
 
Ja det går bra att ändra, precis som du sett i deras FAQ.


Detta stämmer inte längre. Det brukade vara så men SAS erbjuder nu ombokning även på utgångna vouchers så länge start och destination är samma som man bokat.

Måste ju vara ganska stor sannolikhet att UD förlänger avrådan och då får du en ny voucher se post #248

("Sannolikt va, det betyder väl nåt som är likt sanning. Men riktigt lika sant som sanning är det inte om det är sannolikt." Tage Danielson)

Perfekt, då behåller jag bokningen så får vi se vad som händer :)
 
Fråga om ombokning av följande resa:

ARN-ZRH
ZRH-IST
IST-DPS

Där ARN-ZRH blivit senarelagd vilket medför att ZRH-IST flighten kommer att missas. Har endast fått ett mail av SAS där de säger att jag kan välja alternativa rutter via manage my booking eller acceptera ändringen (manage my booking med flygalternativ finns inte och där det senare är ju hål i huvudet).

Hur som så är min fråga om jag kan ringa vanliga SAS supporten och få hjälp med ändringen? Eller måste jag ringa 018- numret (räds att ringa dit med rådande serviceläge), alternativt om jag kan ringa Guldsupporten på något sätt (har inte nr dit). Är såklart EBG.

Tips uppskattas! :)
 
Fråga om ombokning av följande resa:

ARN-ZRH
ZRH-IST
IST-DPS

Där ARN-ZRH blivit senarelagd vilket medför att ZRH-IST flighten kommer att missas. Har endast fått ett mail av SAS där de säger att jag kan välja alternativa rutter via manage my booking eller acceptera ändringen (manage my booking med flygalternativ finns inte och där det senare är ju hål i huvudet).

Hur som så är min fråga om jag kan ringa vanliga SAS supporten och få hjälp med ändringen? Eller måste jag ringa 018- numret (räds att ringa dit med rådande serviceläge), alternativt om jag kan ringa Guldsupporten på något sätt (har inte nr dit). Är såklart EBG.

Tips uppskattas! :)

Du måste ta kontakt med den dedikerade 2-for-1 kundtjänst. Knappa in ditt EBG, samma sak som att knappa in EBG i vanliga SAS kundtjänst.
 
  • Gilla
Reactions: Arv
Fråga om ombokning av följande resa:

ARN-ZRH
ZRH-IST
IST-DPS

Där ARN-ZRH blivit senarelagd vilket medför att ZRH-IST flighten kommer att missas. Har endast fått ett mail av SAS där de säger att jag kan välja alternativa rutter via manage my booking eller acceptera ändringen (manage my booking med flygalternativ finns inte och där det senare är ju hål i huvudet).

Hur som så är min fråga om jag kan ringa vanliga SAS supporten och få hjälp med ändringen? Eller måste jag ringa 018- numret (räds att ringa dit med rådande serviceläge), alternativt om jag kan ringa Guldsupporten på något sätt (har inte nr dit). Är såklart EBG.

Tips uppskattas! :)

Exakt samma sak hände för mig igår, och då ringde jag vanliga SAS-supporten, som - till min jättestora förvåning - hjälpte till direkt utan att bråka.

Tyvärr fick jag nu en avbokning igen (såklart på den enda resan jag har med en voucher som går ut nu den sista feb) och nu totalvägrar de att hjälpa till. Ringt massa gånger men de vägrar att söka leg-för-leg, trots att det finns massa alternativ. Och eftersom deras urusla system inte hittar resan när de söker hela vägen vägrar de hjälpa till. Tilläggas kan att hela resan hittas på både united och ANA.
 
Exakt samma sak hände för mig igår, och då ringde jag vanliga SAS-supporten, som - till min jättestora förvåning - hjälpte till direkt utan att bråka.

Tyvärr fick jag nu en avbokning igen (såklart på den enda resan jag har med en voucher som går ut nu den sista feb) och nu totalvägrar de att hjälpa till. Ringt massa gånger men de vägrar att söka leg-för-leg, trots att det finns massa alternativ. Och eftersom deras urusla system inte hittar resan när de söker hela vägen vägrar de hjälpa till. Tilläggas kan att hela resan hittas på både united och ANA.

Jag hade faktiskt också redan satt mig på kö hos Guldsupporten och fuck bra hjälp där.

Tråkigt att det blev ytterligare avbokning för dig. Min är också bokad på vouchers som går ut i helgen, så får hoppas att det inte blir några fler avbokningar. Och att världen öppnar upp sig såklart. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen