Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Jag fortsätter önska ett införande av kalenderår.

En restart av EB 1jan 2022 där alla får chansen med flights under hela nästa år. Jag har tyvärr insett att även 2021 är mer eller mindre kört för globalt mer normaliserat resande. Känner SAS att det blir för generöst kan det kombineras med ett lägre mer symboliskt krav i år för bibehållen status. Något andra aktörer redan gjort.

Får jag en önskning till får gärna SAS passa på att införa Lifetime Diamond också efter 10 raka år. :)

Menar du generellt att gå över till kalenderår för alla i framtiden?
Visst vore det smidigt, för SAS, om alla hade kalenderår.
Men att inse i mitten av december att jag är x antal baspoäng ifrån att behålla status, eller x antal flygningar ifrån att behålla status, skulle göra mig mer stressad än om jag hade mitt vanliga kalenderår som går ut i april.
Trängas med massor av folk som har samma "problem" att hinna förlänga status, plus alla semesterfirare som ska ut och åka. Dessutom antagligen betala dyrare biljetter pga hög efterfrågan.
Nä den tanken gillar inte jag ;)

På ett sätt vore det ju kul, man har förmodligen en hel drös av BC folk som man kan göra sina tokiga resor med! :p
- "Tjena! Vart ska du nu då?"
- "Tja! Jag var nyss i Luleå och ska ner till Göteborg nu! Bara 4 flights till idag sen är EBG säkrat igen!"
- "Härligt! Jag har 3 flights till kvar, ses på Arlanda igen om 2 timmar då!"

...
På ett sätt vore det ju kul, man har förmodligen en hel drös av BC folk som man kan göra sina tokiga resor med! :p
- "Tjena! Vart ska du nu då?"
- "Tja! Jag var nyss i Luleå och ska ner till Göteborg nu! Bara 4 flights till idag sen är EBG säkrat igen!"
- "Härligt! Jag har 3 flights till kvar, ses på Arlanda igen om 2 timmar då!"

Det sägs ju att flygvärdinnor i nordamerika i bland hälsar frekventa resenärer i december med: "Oh is it that time of year already!"

@Tongen2 Smidigt för SAS att lösa nuvarande statussituation snyggt genom att alla helt enkelt startar om 1jan 2022 då vi förhoppningsvis har ett mer normaliserat läge.

Smidigt för familjer då alla våra statusperioder följer kalenderåret.

Potential för riktigt trevliga BC träffar som du skriver med nya decembertraditioner.

Är rätt säker på att de kommer att förlänga, i alla fall några månader till.
Har kalenderår så för mig så får de gärna ändra.. brukar undvika att flyga i december i alla fall andra halvan i möjligaste mån. :)

SAS har nu förlängt till 31 August 2021

Due to these extraordinary circumstances, SAS has decided to offer EuroBonus members a 12-month extension of their current membership level.

The extension will be applied automatically to active EuroBonus accounts where the member has achieved current membership level on their own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights. It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020–31 August 2021.

This means that if you are a Gold member with a qualification period expiry date 30 April 2021, and membership level expiry date 31 July 2021, your Gold membership level will be extended to 31 July 2022.
FAQ: Corona EuroBonus | SAS

SAS har nu förlängt till 31 August 2021

FAQ: Corona EuroBonus | SAS

Skönt och rimligt att de justerar. Kan väl misstänka att det kommer att behöva rullas framåt ytterligare, de som har expiry September 2021 får ganska kort period att resa under.

Hoppas även att de inte är bokstavstrogna i sin tolkning av att nuvarande status ska vara grundad på egna meriter. Min nuvarande status är förlängd en gång redan pga av Covid.

Toppen