Tongen2
Medlem
Jag fortsätter önska ett införande av kalenderår.
En restart av EB 1jan 2022 där alla får chansen med flights under hela nästa år. Jag har tyvärr insett att även 2021 är mer eller mindre kört för globalt mer normaliserat resande. Känner SAS att det blir för generöst kan det kombineras med ett lägre mer symboliskt krav i år för bibehållen status. Något andra aktörer redan gjort.
Får jag en önskning till får gärna SAS passa på att införa Lifetime Diamond också efter 10 raka år.![]()
Menar du generellt att gå över till kalenderår för alla i framtiden?
Visst vore det smidigt, för SAS, om alla hade kalenderår.
Men att inse i mitten av december att jag är x antal baspoäng ifrån att behålla status, eller x antal flygningar ifrån att behålla status, skulle göra mig mer stressad än om jag hade mitt vanliga kalenderår som går ut i april.
Trängas med massor av folk som har samma "problem" att hinna förlänga status, plus alla semesterfirare som ska ut och åka. Dessutom antagligen betala dyrare biljetter pga hög efterfrågan.
Nä den tanken gillar inte jag
På ett sätt vore det ju kul, man har förmodligen en hel drös av BC folk som man kan göra sina tokiga resor med!
- "Tjena! Vart ska du nu då?"
- "Tja! Jag var nyss i Luleå och ska ner till Göteborg nu! Bara 4 flights till idag sen är EBG säkrat igen!"
- "Härligt! Jag har 3 flights till kvar, ses på Arlanda igen om 2 timmar då!"