Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag har en fråga, nu har jag en resa bokad till jul/nyår till New York tur/retur. Jag tänkte kan jag ändra hemresan så flyger jag från Miami istället? Eller måste man avboka allt och boka om..?? ( Resan bokad med Amex 2-4-1 och den går ut 31 mars 2021)
Det går bra att boka om. Enklast genom att ringa in. Kostar 150kr i ändringsavgift per person.

Går det att ändra hemresan (Dag) online själv eller måste man ringa in? Skall alltså byta datum för hemresan direkt när det finns tillgänglighet.

Funderar på att boka en C för päronen under året som en gemensam födelsedagspresent. De vill till solen. Har ni förslag på något som har hyffsad tillgänglighet och bra produkt? Seychellerna / Maldiverna? Vilket rekommenderar ni?

Hur långt fram i tiden kan jag boka Lufthansa business? På awardfares hittar jag resor i dec men på awardfares hemsida (blogg) så står det lufthansa business long-haul 180 dagar. Så jag ser resorna men kan inte boka dessa?

Om jag kan boka dessa så har jag en följdfråga. Om jag bokar avresan och hittar hemresa vid ett annat tillfälle. Hur mycket extra måste jag betala? Blir det någon form av "ombokningsavgift"?

Hur långt fram i tiden kan jag boka Lufthansa business? På awardfares hittar jag resor i dec men på awardfares hemsida (blogg) så står det lufthansa business long-haul 180 dagar. Så jag ser resorna men kan inte boka dessa?

Om jag kan boka dessa så har jag en följdfråga. Om jag bokar avresan och hittar hemresa vid ett annat tillfälle. Hur mycket extra måste jag betala? Blir det någon form av "ombokningsavgift"?
Att de syns tidigare än 180 dagar innan kan ju ha att göra med att de finns tillgängliga för Miles and More-medlemmar (men inte för Eurobonus)? :rolleyes:

Ja, du kan boka utresa och sedan ringa in vid ett senare tillfälle och lägga till hemresa, kostnad 150kr per person (har gjort det själv flertalet ggr).

Brasklapp. Med tanke på olika regeltolkningar hos SAS Eurobonus from december så känns inget ”säkert” numera. o_O:eek:

Att de syns tidigare än 180 dagar innan kan ju ha att göra med att de finns tillgängliga för Miles and More-medlemmar (men inte för Eurobonus)? :rolleyes:

Ja, du kan boka utresa och sedan ringa in vid ett senare tillfälle och lägga till hemresa, kostnad 150kr per person (har gjort det själv flertalet ggr).
Brasklapp. Med tanke på olika regeltolkningar hos SAS Eurobonus from december så känns inget ”säkert” numera. o_O:eek:
Ja, jag har eurobonus. Då får jag avvakta något annat flygbolag då. Tråkigt!

Tack för svar!

Toppen