Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Canadien

Medlem
Jag är inte ironisk, utan ärligt nyfiken. Vad är det för speciell utbildning som krävs för 2-4-1 jämfört med vanliga awardbokningar?
Att vara extra restriktiv med bokningar eftersom Amex troligen inte står för hela 50%-rabatten utan SAS har en fördyring på dessa bokningar jämfört med vanliga 100%-resor. Min gissning.
 

Linmet

Medlem
Att vara extra restriktiv med bokningar eftersom Amex troligen inte står för hela 50%-rabatten utan SAS har en fördyring på dessa bokningar jämfört med vanliga 100%-resor. Min gissning.

Kanske.

Vad tror ni på internationella ej SAS-flighter. Vad är procenten som bokar utan amex 2-4-1. Jag tror den är liten. <10%.
 

Linmet

Medlem
Wow. Hade två samtal till SAS nu. Kudos till båda agenterna. Men

Skulle omboka en resa ARN-CUN med önskemål om turkish via istanbul.
Agent 1 försökte verkligen söka leg för leg men lyckades inte. Kudos till försök. Såg ej tillgänglighet dock.
Gjorde en HUACA


Agent 2. Skulle gärna skriva ut namn. WOW! Han frågade om exakta flights. Jag gav han dem. Han sökte ut dem. Hittade 4 platser på alla legs utan ett. Där gav han direkt ett annat alternativ.

Ombokat och klart på 15 min. Behövde ej betala någon avgift då botten tidigare avbokat mina ursprungsbiljetter. Slutade samtalet med att berömma honom för utmärkt oklanderlig service. Varpå han istället beklagade att jag inte upplevde samma hos alla.
Tog mig t.o.m. tid och ge 5or i kundundersökningen efter.
 
Toppen